© 2024 solvo B.V.

Buikkrampen

Ik heb sinds een paar dagen hevige buikkrampen. Afgelopen zondag was het zo erg dat we met spoed naar ziekenhuis zijn geweest. Daar is gebleken dat het mogelijk galstenen zijn. Uit bloedonderzoek is gebleken dat de witte bloedcellen iets verrhoogd zijn. Ben met pijnstillers naar huis gestuurd. Sinds gisteren heb ik kleurloos ontlasting en soms diaree. Vandaag weer naar het ziekenhuis weer bloedonderzoek maar geen reden voor een vervroegd echo. Ik kan volgende week pas voor een echo.De pijn is wel minder. Ik ben wel bang dat ik de pijnaanvallen weer krijg. Wie heb hier ervaring mee. Ik heb als pijnstiller diclofenacnatrium meegekregen.


Hallo, Als ik je verhaal zo lees kan het inderdaad goed zijn dat je last hebt van galstenen. Met name de kleurloze ontlasting is een duidelijk symptoom. Ik heb alleen ervaring als hulpverlener, maar het kan inderdaad zijn dat de pijn terug komt, goed je medicatie slikken en in de gaten houden of je geen koorts ontwikkeld: bij koorts direct contact met je arts opnemen. Succes en sterkte

label.Geplaatst op 2008-08-08 09:22:12


Marie, Ik zou niet snel genoegen nemen met al die pijnstillers. Ontkleurende ontlasting kan een slechte opaname betekenen van voedingsstoffen en tezamen met diarree en buikpijn en verhoogde wiite bloedcellen kun je mogelijk ook coeliakie hebben. Een bloedtest op antistoffen tegen gluten en een biopt van de DUNNE darm zijn nodig voor de diagnose voor coeliakie. Ik ben echter geen arts. Wel is het zo dat de diagnose coeliakie heel vaak wordt gemist omdat vaker aan andere zaken wordt gedacht bij buikkrampen, blinde darm,galstenen, baarmoederproblemen etc. Sterkte

label.Geplaatst op 2008-08-08 13:09:50


Hallo, Allereerst wil ik je bedanken vor je reactie. Ik voel me steeds beter, mijn ontlasting is weer normaal. Ik blijf wel mijn medicatie gebruiken. Ik vraag mij af wat het is geweest. 13 augustus heb ik een echo onderzoek. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Gr Marie

label.Geplaatst op 2008-08-08 22:35:20


Hallo Vesting, Bedankt voor je reactie. Ik voel me stuk beter. Mijn onlasting is weer normaal. Aan coeliakie heb ik zelf niet aan gedacht want ik heb er nooit eerder last van gehad. Ik weet ook niet of mijn bloed daar op onderzocht is. Ik heb volgende week een echo onderzoek. Ik ben wel benieuwd wat daar uit komt. Gr. Marie

label.Geplaatst op 2008-08-08 22:48:45


hoi marie,ik heb je een privee bricht gestuurd,maar daar heb je niet op geantwoord,jammer.maar zoals ik het lees,kon het wel eens je algvleesklier zijn,pas maar goed op jezelf,en neem geen genoegenmet er is nix te vinden,ik heb zelf genoeg ervaring.groet reikimoeder

label.Geplaatst op 2008-08-09 00:35:27


Hallo, Ik heb je privebericht niet ontvangen anders had ik ongetwijfeld geantwoord. Op dit moment voel ik goed. Ik wacht nu op de echo van woensdag. Ik ben benieuwd. Bedankt voor je reactie en medeleven. gr. Marie

label.Geplaatst op 2008-08-10 09:42:05

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren