© 2024 solvo B.V.

Fistel

Hallo, Mijn zoon 16 jaar is vandaag precies een jaar geleden geopereerd aan een fistel. was een diepe wond en geneest zeer langzaam. Er blijft een stukje van de wond open soms is het net alsof bijna dichtgaat en dan scheurt weer open. We hoeven niet meer terug te komen voor controle alleen als er ontsteking op treed. We gaan op vakantie en gevraagd of hij er mee mag zwemmen dat werd positief bevestigd. Mijn vraag is nu heeft iemand ervaring hiermee? Te zwemmen als de wond niet helemaal dicht zit.Na de vakantie ga ik ook op zoek naar een andere oplossing want dit kan toch zo niet blijven??Alle ervaringen/verhalen zijn welkom..... groetjes, radeloze moeder


Beste, Zwemmen met een open wond(je) kan inderdaad geen kwaad op voorwaarde dat het water zuiver is !!! Bijvoorbeeld in zwembaden is het water zuiver door de chloor die er in zit ( veel ontsmettingsmiddelen bevatten ook chloor), en dat kan dus helemaal geen kwaad. Gaan zwemmen in een vijver of stilstaand water zou ik niet aanraden. In zee zwemmen kan ook geen kwaad, want het zoute water zal de wonde ook goed doen ( kan dan wel in het begin een beetje prikken). Dus laat hem maar zwemmen, maar NIET in stilstaand (vijver) of bevuild water. veel plezier op vakantie . Groetjes, Mathias

label.Geplaatst op 2008-07-24 18:24:26


hoi hoi ik ben een meisje van 23jaar en heb ook al een aatal fistels en absessen operatie gehad mijn wonden zijn inderdaad ook niet helemaal dicht maar kan er wel mee zwemmen of in bad liggen heb er verder geen last van als ik dat doe.

label.Geplaatst op 2008-07-25 10:18:35


Zoals ik al in een eerder bericht schreef krijg je bijna altijd een litteken. Vaak in de vorm van een opening(!). Er is natuurlijk flink gesneden en blijkbaar hecht de huid niet meer zoals het was. Dus als de wond open zou zijn gegaan,dan is dit niet goed.Ja, een consult bij een andere chirurg (Ook die in Zoetermeer? Zie eerder bericht!)om advies te vragen? Wij leken kunnen dit niet zeggen. Ook kan het probleem weer bij iedereen anders zijn. Toch veel succes en sterkte voor zover.

label.Geplaatst op 2008-07-28 22:56:16


Bedankt voor jullie reacties. We zijn inmiddels weer thuis.Door de lange busreis was de wond er niet beter opgeworden en is hij met vliegtuig terug gegaan omdat weer meer dan 18 uur in de bus gewoon niet kon.Via een collega advies gekregen hepar sulphur korrels te gaan gebruiken.Hij is er een paar weken geleden mee begonnen en de resultaten zijn wonderbaarlijk.We juichen nog niet, omdat wel vaker leek dicht te gaan en het dan weer open ging, maar het gaat de goede kant op!Hou jullie op de hoogte!!

label.Geplaatst op 2008-09-04 12:21:25


Beste Indy (of medelotgenoten); wat is de sterkte van de hepar sulphur korrels die je hebt gebruikt? Dit omdat het nogal nauw luistert in de homeopatie (een verkeerde dosering kan bijv. verslechtering veroorzaken). Ik hoop dat je me nog antwoord (dit draadje is al wel wat oud).

label.Geplaatst op 2010-12-31 11:15:13

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren