© 2024 solvo B.V.

Fistel

hoi mensen.. ik ben blij dat een site soals deze bestaat dat we met elkaar onderling informatie kunnen winnen,.. zelf ben ik al 4 keer geopereerd aan de fistel in me bilnaad.. ik had er al eerder last van maar me oude huisarts bleef volhouden dat het gewoon iritatie was.. toen ik ging verhuizen en een nieuw huisarts kreeg.. gaf aan dat ik te hoge bloeddruk had en nam mijn klacht serieus... die week er op moest ik terug komen als de pijn bleef hangen.. binnen 1 dag kreeg ik een ernorm bult op me stuit het deed zo hevig pijn dat ik niks meer kon niet lopen niet sitten helemaal niks.. kon alleen maar staan en de pijn al met al dragen.. volgende dag meteen naar de huisarts was de eerste patient.. met spoed naar het ziekenhuis. uit angst dat het bij me zenuwen zou komen. binnen een half uur geopereerd.. k had voor de tijd 3 maanden lang koorts en werd maar niet bekend waar vandaan na de operatie werd duidelijk dat die fistel mij doodziek maakte.. en dat de koorts daarvan de oorzaak.. was.. helaas veel operaties veel pijn moeten lijden maar dat had ik er voor over na de operatie had ik eindleijk geen koorts meer toen pas ging de zon weer voor mij schijnen en besefte ik hoeveel geluk ik had.. ( dat ga je automatish denken als je elke dag met 41 graden koorts rondloopt.. ) veel ehbo dus dus mensen ik begrijp hoe jullie je voelen en hoe vervelend dat rot fistel is.. maar houd moet en als jullie de ervaren ziekenhuis willen.. zou ik zeggen met mijn hart,. ga naar zoetermeer laat je daar opereren door chirug speetjens.. die is vaatchirurg.. en heeft echt specialiteits ervaring met fistel... hij heeft mijn leven gered.. wil je meer informatie wat en hoe de operatie verloopt vraag maar aan me mensen allemaal sterkte Groetjes TUnde


Hoi Tunde Heb jij nu na de operatie nog steeds last van fystels?? Groetjes Sandra

label.Geplaatst op 2008-05-22 18:09:11


hallo, door een bezoekje aan m'n huisarts afgelopen week ben ik er achter gekomen dat ik een fistel heb. Hij heeft me een doorverwijzing gegeven naar de chirurg, maar zei er wel bij dat, in de meeste gevallen is het middel erger is dan de kwaal. Nou leuk, en nu? Twijfel is hierdoor ontstaan. Het is nu nog een klein plekje, net onder m'n stuitje, maar wat best wel ongemak geeft door vocht en soms bloed afschijding. Met de nodige pleisters kom ik de dag wel door, maar het blijft ongemakkelijk. Achteraf zit het er al een paar jaar, voelde het daar weleens steken en er kwam ook wat viezigheid uit. Ik dacht meer aan een puistje. Maar al een paar maanden gaat er geen dag voorbij zonder verzorging van pleisters.Vandaar mijn bezoek aan de HA. Wat denken jullie, aankijken en misschien met een alternatief pilletje of een creme iets proberen, of toch maar naar de chirurg. Door het "googlen"op fistel ben ik op deze site gekomen en zou heel blij zijn als er een reactie op komt.

label.Geplaatst op 2008-06-26 13:44:02


Hallo Marionne, Ik heb ook een fistel gehad en ben er aan geopereerd. Je houdt altijd wel een litteken. Maar het was wel nodig, want (zie tekst van de persoon over dit probleem) het kan gevaarlijk zijn als het gaat ontsteken en het dan naar je hersens gaat. Dat heb ik begrepen. Maar ik had al een flinke kanjer. Ik fiets veel en daar kan je het ook van krijgen. Nu heb ik wel weer veel jeuk. Maar weet niet of dat van die geopereerde fistel is. Ook gaf de persoon, die ik zojuist aanhaalde, een chirurg in Zoetermeer op. Informeer dan eerst en maak eventueel een afspraak met hem. Sterkte.

label.Geplaatst op 2008-07-28 22:45:41


Mijn zoon heeft veel baat bij de homeopatische korrels hepar sulphur. Misschien proberen waard?

label.Geplaatst op 2008-09-04 12:24:13


hoi sandra... sorry dat ik zo laat reageer.. ik las dat je mij dit vroeg in mei.. sorry. ik was heel lang niet op de pc geweest uh ik ben dus intotaal,. 4 keer geopeerd.. en het is nu inmiddels 1 jaar geleden. ik heb r geen last meer van ! wel het liteken op mijn bibs is sosm wel gevoelig... ( omdat daar 4 keer gesneden is..) is de liteken ook vrij groot maar het doet geen zeer hoor moet jij geopereerd worden?? vervelend dat jij dat nu ook hebt! hoop dat je r gauw vanaf bent. als je vragen heb stel ze maar! k sta vor je klaar.. ik ben blij met deze site groetjes tunde

label.Geplaatst op 2008-09-28 01:05:32

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren