© 2024 solvo B.V.

Ganglion1

Ik zou graag willen weten wat de pijnklachten zijn van Ganglion, aan de pols. En wat de herstel periode is na een operatie of het leegzuigen van een ganglion.


hoi ik heb er 1 op mn pols, vaak issie er soms is die opeens een stuk kleiner of helemaal weg. Soms heb ik er wel last van, maar soms ook niet. klachten zijn bijv. vervelend gevoel op die plek, soms doet t echt pijn. maar soms heb ik ook krachtsverlies en kan ik mijn hand niet meer goed gebruiken. T wisseld telkens, het is eigelijk een heel raar iets. Ik heb er nog nooit wat aan laten doen, dus daar kan ik je niks over vertellen gr sandra

label.Geplaatst op 2005-09-20 21:39:32


ik heb drie weken geleden mijn ganglion in mijn pols leeglatenzuigen. dit omdat hij zo groot was dat hij enkele zenuwen beknelde. anders had ik er nooit iets aan laten doen. door een andere ziekte is de kans op infecties bij wondjes bij mij heel groot. maar goed. ik kon mijn pols dus nauwelijks bewegen, had veel pijn, tintelend/doof gevoel in mijn hand (vooral mijn duim). na het leegzuigen kun je je hand meteen weer gebruiken. werd bij mij ook gestimuleerd. je hebt een paar dagen een hele blauwe plek op je hand zitten en verder niets. nou bleek ik achteraf ook nog eens een allergische reactie te hebben op de vloeistof die ze na het leegzuigen inspoten. maar die reactie heeft bijna niemand, dus daar moet je je niet druk om maken. het operatief weghalen is me wel uitgelegd, omdat mijn ganglion ook nog terug gekomen is binnen een week. maar nu doe ik dat nog niet vanwege het infectiegevaar voor mij. maar het zou volgens mijn chirurg ongeveer 20 minuutjes duren, dan zou je paar dagen wat pijn hebben aan je hand, maar niet veel en binnen enkele dagen zou ik weer ales kunnen met die hand was de verwachtinh. ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal. groetjes anne

label.Geplaatst op 2006-04-10 16:30:02

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren