© 2024 solvo B.V.

Geen diabetes maar wel de verschijnselen ...?

Ik ben een aantal keren getest op diabetes vanwege klachten als veel plassen, moe, verslechterd geheugen, aankomen zonder verandering eetpatroon en dorst. Dit is ongeveer 1 en 3 jaar geleden. De bloeduitslagen waren negatief, hetgeen inhoudt dat ik geen diabetes heb. De klachten wisselen heel erg, hoewel moeheid en veel plassen nooit echt ophoudt. Vanwege een dieet heb ik de afgelopen 4 weken o.a. geen suiker geheten. Ik snap niet hoe het komt, maar de (bovenstaande) verschijnselen kwamen nog veel heviger naar voren. Ik dronk (drink) 5 liter per dag (m.n. water, kruidenthee en decafkoffie), moet s nachts mijn bed uit om naar de wc te gaan, ga sowieso al ~15 keer op een dag en de moeheid was niet te harden. Ook had ik andere klachten zoals opgezwollen enkels en heel erg koud. Ik had continue rimpelige vingers (net zoals je uren in bad heb gelegen)en gebarsen lippen. Nu ik weer suiker eet is het allemaal weer iets minder. Maar normaal is het dus ook niet! Vooral de moeheid ben ik helemaal zat. Is het zinvol om me nog een keer te laten testen op diabetes of moet ik het in een andere richting zoeken? Doordat diabetes in mijn familie voorkomt (oa moeder) lijkt het me wel een risicofactor. Ik heb echter geen overgewicht en ben nog vrij jong (36). Daarnaast ga ik ook niet graag naar de huisarts, omdat deze vindt dat ik \"zeur\" daar er uit vorige bloedonderzoeken ook niks is gekomen.


Loonie, Een arts die dit tegen een patient durft te zeggen dat hij/zij zeurt is voor mij geen arts maar een "mooi weer dokter." Hij accepteert namelijk alleen maar mensen waarvan de symptomen voorhem ook daadwerkelijk in een ziektebeeld om te zetten zijn. Daarom denk ik dat het geen kwaad kan om bij een andere arts een second opinion te vragen. Dat er iets niet klopt in je lichaam mag duidelijk zijn. Probeer wel te voorkomen dat je zelf gaat expirimenteren met alle soorten middeltjes. Succes

label.Geplaatst op 2007-11-30 21:28:44

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren