© 2024 solvo B.V.

Heelkunde

Hallo Lies 53 Ik reageer op deze manier omdat ik niet weet hoe het anders moet. Ik ben bekend met Metamusil en dat zijn geen gewone haver of tarwe zemelen, maar deze zijn gesorteerd uit exotische laxerende planten. Ik heb ze zelf jarenlang gebruikt, maar op een gegeven moment kreeg ik ze niet meer vergoed van mijn verzekering en daarom gebruik ik nu Movicolon, dat komt op hetzelfde neer. Ik ben chronisch gebruiker en bij mij werken ze goed. Er is echter een ding wat je in de gaten moet houden, je moet zeker 2 glazen water (een voor de Metamucil en de andere gewoon) nadrinken want anders is er geen vocht genoeg in de darmen en kunnen de vezels niet opzwellen en dat is belangrijk voor de werking. Je moet trouwens sowieso veel vocht tot je nemen want dat is de reden dat alles in je darmen zo hard wordt. Ik wens je veel succes. M.v.r.gr. R.v.d. Heijden No virus found in this incoming

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren