© 2024 solvo B.V.

Ontzettende Jeuk!

Hallo allemaal, ik zit met een probleem en durf er niet meteen mee naar de dokter te gaan! Al 2 jaar heb ik ontzettende last van jeuk rondom mijn anus. Ik ben al eens eerder naar de dokter geweest maar die gaf me : \"Miconazolnitraat 20 PCH\" mee voor tegen de jeuk. Dit wordt tevens gebruikt voor schimmels en gisten (bv. voetschimmel) Maar het helpt voor geen meter en blijf dus met dit probleem zitten! Heeft iemand hier ervaring mee en/of heeft iemand tips voor me? Ook heb ik al eens een spiegel gepakt en gekeken naar hoe het eruit zag, maar het ziet er allemaal heel normaal uit, niet rood ofzo! HELP ME! Groetjes Celesta


HOI, Dit heet pruritus ani,een aantal factoren kan de jeuk verergeren zoals transpiratie, gebruik vochtige doekjes, onvoldoende ventilatie en overmatig zeepgebruik. Draag katoenen ondergoed en geen strakke broeken en/of strings. Reinig je anus na de stoelgang met water en dep\'um\' droog. Probeer niet te krabbelen. Soms helpt Calendulan of Cardiflor van VSM wel eens. Houden je klachten aan vraag dan aan je huisarts of het een aambei of eczeem kan zijn. Hij/zij kan je ook iets voorschrijven tegen de jeuk. Succes! Kristl

label.Geplaatst op 2006-05-14 22:36:02


Dit alles wat je zegt doe ik ook! Ik heb alleen heel af en toe synthetisch ondergoed aan, maar dat komt zo zelden voor dat het niet zó geirriteerd moet raken, dat weet ik zeker! Ik ben bang voor een aambei, maar weet niet hoe ik dat kan herkennen. En me vriend vroeg of het niet te maken had met een infectie inwendig? Ik weet eigenlijk wel dat ik gewoon naar de dokter moet gaan hiermee, maar ik wilde toch eerst eens vragen of er niet meer mensen zijn die hier misschien een antwoord op weten of tips hebben! Bedankt!!

label.Geplaatst op 2006-05-15 21:35:46

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren