© 2024 solvo B.V.

Open wond na fistel operatie

Hallo, Vorig jaar 19-12-06 ben ik geopereerd aan een fistel in de bilnaad. Nu zijn we inmiddels een half jaar verder maar de wond wil niet dicht. Ik heb na de operatie 5 weken met hechtingen gelopen waardoor het ook nog eens is gaan ontsteken, en hierdoor heel veel pijn heb gehad. Mijn chirurg begrijpt niet waarom de wond niet dichtgroeid en blijft zijn excuses maken voor het feit dat hij de wond volledig gehecht had. Afgelopen dinsdag ben ik naar een andere chirurg geweest en volgens hem is er niets aan te doen. De fistel zou er nog steeds zitten maar zit op het bot en daardoor niet weg te halen. De open wond zou volgens hem geen kwaad kunnen. Wanneer het weer gaat ontsteken dan kan de pus enz. er wel uit. Als laatste heeft hij een of ander ijzer goedje ingestopt en als dat niet zou helpen dan kan men niets meer voor me doen... Toch vertrouw ik het niet helemaal en heb niet echt veel vertrouwen meer in mijn chirurg. Wie herkent dit en weet wel een chirurg die hier veel ervaring mee heeft ! Alvast bedankt.


Het is een verkeerde methode om de wond te hechten omdat de wond namelijk van binneuit moet genezen anders blijft er een holte bestaan. Zelf ben ik al zes keer geopereerd voor een fistel en mijn laatste keer was op 9 mei waarbij er een nieuwe methode is om de wond sneller te laten genezen door middel van een therapie-systeem. Zie http://www.kci-medical.com/kci/netherlands/therapieen/vactherapy/producten/vacfreedom/vacfreedom.htm voor het systeem. Op het moment ben ik nog steeds onder behandeling maar de resultaten zijn stukken beter dan via gazen in de wond te stoppen en de wond goed schoon te houden. Daarnaast word gelijk het wondvocht weggezogen en blijft de wond erg schoon en na zier weken is de wond al een stuk oppervlakkiger en ziet ie er een stuk schoner uit dan via de andere methodes. Ik zou je zeker even aanraden om eens langs te gaan bij het IJsselland ziekenhuis want hier ben ik voor het laatst geopereerd. Ik zou zeker niet meer terug gaan bij die chirurg want die maakt er zeker meer een puinhoop van want als hij hechten een goede methode vind en alleen zijn excuses aanbied, sorry hoor daar heb je zelf niets aan. Het is lariekoek en makkelijk te denken dat er niets aan te doen is, altijd zijn er weer nieuwe methodes om wonden sneller te laten genezen. Ik vind dat echt een makkelijke oplossing van blijf er maar mee lopen. Ik weet precies hoe je je voelt, ik heb het namelijk al 10 jaar en zag er ook geen gat meer in maar ik blijf doorzetten en helaas zit ik al vier weken in de ziektewet. Maar mijn gezondheid gaat voor, ik kan niet erg lang zitten met dat speciale systeem maar liever zes weken pijn lijden dan mijn hele leven ermee lopen. Ik zou zeker een andere chirurg opzoeken en als je meer informatie wilt hoor ik het wel. Succes.

label.Geplaatst op 2007-06-06 17:17:34


hi, Ik wilde even reageren op je bericht. Ik ben afgelopen juni geopereerd ook aan een fistel in me bilnaad en die hebben ze open gemaakt en ook open gelaten nu 3 maanden later groeid tie wel dicht maar na verloop van tijd springt tie weer open en komt er weer vuiligheid uit. Ik heb 1 okt weer een afspraak in het ziekenhuis en dan moet ik een datum prikken voor een 2e operatie en dan wordt de hele fistel met gangetjes weggehaald omdat dit de 1e keer niet kon vanwege de infectie gevaar. Maar hier op het forum hoor je niets anders dan dat een hoop mensen nog een keer geopereerd moeten worden. Ik loop in het reinier de graaf gasthuis bij dr smit en heb verder geen problemen met de man is eerlijk en oprecht. ik wens je veel beterschap en hoop dat ik een reactie van je terug krijg. groetjes wendy uit delft

label.Geplaatst op 2007-09-23 18:51:45


Ik weet niet of je er nog iets aan hebt maar bij mijn zoon ging wond ook niet dicht. Hij gebruikt nu hepar sulphur korrels en geneest nu wonderbaarlijk....

label.Geplaatst op 2008-09-04 12:27:16

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren