© 2024 solvo B.V.

Sinus Pilonidalus ofwel haarcyste

Mijn vriend is gisteren geopereerd aan een sinus pilonidalus. Hij heeft de operatie bewust meegemaakt en alleen een ruggenprik gekregen. Hij is geopereerd in het Diaconessehuis in Leiden. Daar hebben de chirugen veel verstand van deze aandoening. Alleen behandelen ze je daar wel alsof je een stuk (%$#)bent. En wat wel erg jammer was in het ziekenhuis, was dat heel veel van die zusters op de verpleegafdeling erg onmenselijk deden en mijn vriend ook helemaal niet serieus werd genomen. Ze hebben de wond open gelaten en erg veel om de cyste heen gesneden. Een open wond van ongeveer 6 cm in de lengte. En behoorlijk diep. Met de bloedvaatjes dichtgebrand. Hij heeft verder geen pijn maar wel is hij misselijk. Ik vind het doodeng om de wond te spoelen en het gaasje erin te doen. Ik kan niet tegen bloed en wonden. Dan val ik flauw, echt heel vervelend. Dus komt mijn schoonmoeder gelukkig! Het is ook zo´n grote wond om te zien. Eigenlijk zou je hiervoor een wijkverpleegkundige voor in moeten schakelen. We zijn wel erg bang dat het toch weer terug komt omdat meerdere mensen dit al hebben aangegeven. Nou was mijn vraag of mensen nog wat tips voor ons hebben i.v.m. wondgenezing. Ik heb wel iets gelezen over zwavelpillen maar zijn er meer dingen die een gunstige werking kunnen geven? Alvast bedankt en voor iedereen die ook geopereerd moet worden, Heel veel sterkte!!!! Ben erg benieuwd jullie verhalen te lezen. Liefs, Jetje


Hallo, Ik ben 2x geopereerd aan een sinus pilonidalus. De eerste keer was in april 2009 en de tweede keer was in oktober 2009. Het probleem bij mij was dat de wondgenezing erg traag verliep en er daardoor weer nieuwe haren waren ingegroeid. Ook de tweede keer ging de genezing traag maar toen heb ik lasebehandelingen gedaan om de haren te verwijderen en ook heel goed geschoren. In totaal heb ik wel een jaar lang met een wond rond gelopen. Nu is de wond ongeveer een maand of 8 dicht en het litteken is volgens mij redelijk sterk. Ik smeer het dagelijks in met ooglidcreme. Klinkt gek maar daty schijnt erg voedend te zijn. Het resterende probleem is dat het litteken pijnlijk blijft. Ik heb een zittend beroep en in de middag houd ik het niet meer van de pijn. Het wordt echt een probleem voor mijn carriere en ik zit al bijna te denken aan een ander beroep waarbij ik kan blijven staan. Als ik niet zit heb ik nergens last van. Maar gedurende de dag bouwt de pijn zich op. Ik krijg er ook rugklachten van doordat ik verkrampt zit. Een speciaal kussentje helpt ook niet. Zijn er mensen met vergelijkbare klachten? En liever nog... hebben jullie mogelijke oplossingen? Ik sta overal voor open aangezien het echt een vervelend probleem is. Volgende week zie ik mijn chirurg om het te bespreken. Ik laat zijn respons nog wel weten. Mvg, Edgar

label.Geplaatst op 2011-01-04 16:46:13

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren