© 2024 solvo B.V.

Sleutelbeen uit de kom

Mijn dochter is gevallen met mounten biken en had last van haar elleboog. Er was op de foto\'s niets te zien van een breuk of scheuring doordat er te veel bloed en vocht tussen het gewrichten zat.Na anderhalve week drukverband bleek het een zware kneuzing ( geen foto gemaakt) Ze kon weer iets doen met haar arm , maar nu blijkt dat ze bij het optillen van har arm, een bobbel omhoog komt ter hoogte van het sleutelbeen en boven de schouder voelt het ook raar en ze heeft pijn in haar schouderblad aan de achterkant. Ben naar het ziekehuis geweest en bij lich.onderzoek blijkt dat het sleutelbeen in het gewricht schiet als ze haar arm optilt.Als ze het gewoon heeft, zit het sl.been er dus achter opde verkeerde plaats. Ze mag nu 6 weken haar arm niet hoog optillen. Kent iemand dit of heeft hier ervaring mee? het gaat trouwens uit de kom aan de kant van het borstbeen.


Het is nu 6 weken geleden en het is nog precies zo. De artsen zeggen er niets aan te kunnen doen.Er zijn wel eens mensen geopereert maar zonder resultaat. Hopelijk komt er niet zo veel slijtage van,omdat het schuift en knakt bij het optillen. Ze is nu pas 14 jaar en moet haar hele leven er nog mee doen. Het zit me gewoon niet lekker en ik vertrouw de arts best wel, maar ik ben bang dat ze over een aantal jaren klachten krijgt. Ze mag het gewoon gebruiken. Gymen/turnen mag niet meer en daar is ze af gegaan. alleen nog simpele school gym. En ze wilde graag cios gaan doen, maar dat is nu dus ook niet meer aan de orde. Heeft niemand inmiddels ervaring hier mee?

label.Geplaatst op 2006-11-20 13:18:52


Jaa. dit komt mij bekend voor! Ik ben zelf een meisje van 15, en heb volgens mij bijna hetzelfde. Mijn sleutelbeen gaat ook aan de kant van mijn borstbeen uit de kom. Dit is aan de rechter kant, mijn linker sleutelbeen is altijd uit de kom en zit vast gegroeid. Hier heb ik geen pijn aan. Arsten proberen al 3 jaar ook mijn rechterkant vast te laten groeien maar tot nu toe zonder resultaat. (dmv injecties, mittellas, fysio, ik heb nog nooit een operatie gehad.) Ik zou niet weten hoe ik hier aan kom, want ik ben nooit bewust gevallen ofzo. Ik kende ook niemand die dit probleem ook had. Sporten kan ik ook niet meer, ook niet op school. Ik weet precies hoe u dochter zich voelt en ik wens haar dan ook veel succes, mischien dat hier ooit nog iets op gevonden wordt.

label.Geplaatst op 2007-06-21 21:30:59

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren