© 2024 solvo B.V.

Verpleegproblemen OK

Ik studeer HBO-V in het eerste jaar. En ik moet een presentatie houden over de OK en IC. In die presentatie moet ook aan bod komen, welke competenties een verpleegkundige moet hebben, en welke verpleegproblemen er kunnen ontstaan op de OK/IC. Vooral dat laatste kan ik nergens vinden, en hoop dat iemand mij daar meer over kan vertellen?! Alvast erg bedankt,


Hoi Elien, Ook ik studeer aan de HBO-V inmiddels in het derde jaar. De tip die ik je kan geven is om eens te kijken in het boek "nursing diagnosis" van Carpenito. Het is engelstalig boek, maar er is ook een beknopte nederlandse vertaling van "zakboek verpleegkundige diagnosen". Hier heb ik altijd veel uitgehaald!! Sucses met je presentatie!! Groetjes Charlotte

label.Geplaatst op 2005-10-20 14:27:15


Ik vind dit eigenlijk geen opdracht voor een eerstejaars HBO-V'er. Ga eerst maar eens kijken wat voor normale problemen een patient al kan krijgen voordat je aan dit onderwerp begint. Oftewel..begin bij de basis en breidt dit uit naar gelang de complexiteit

label.Geplaatst op 2005-10-23 05:04:04


Elien, Ik ben jarenlang instructeur / docent geweest in een bepaalde materie. Mijn cursisten moesten na een aantal dagen, in de praktijk laten zien, of ze hetgeen ik behandeld had ook daadwerkelijk begrepen en uit konden voeren. Als er dan door de praktikant iets verteld of gedaan werd wat ik nog niet behandeld had, scoorde hij/zij daar beslist geen plus punten mee. Meestal kapte ik die personen tijdens de presentatie al af, gewoon om te voorkomen dat ze onzin zouden vertellen. En met onzin bedoel ik halve waarheden. Het verbaast me daarom dat je een presentatie moet houden over de competentie van een OK/IC verpleegkundige, terwijl dat onderwerp waarschijnlijk nog niet behandeld is. Mijn advies is niet aan beginnen. En als de mogelijkheid er is een ander onderwerp nemen. Daarmee laat je dan duidelijk je eigen competentie zien.

label.Geplaatst op 2005-12-24 18:57:57

Naar forum Chirurgie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren