© 2024 solvo B.V.

Hallo, Mijn dochter, inmiddels ruim 5, heeft vanaf haar babytijd last van berg. Haar haren waste ik met babyshampoo en soms oliede ik het \'s avonds met zoete olie om het \'s ochtends weer met een fijne kam weg te kammen. Nu is het weer heel erg. Het zit ook achter haar oren en op diverse plekken onder haar haren. Nu lees ik dat met de peuterleeftijd de berg echt over is. Maar dat seborroïsch eczeem (wat er op lijkt) wel op volwassen leeftijd voorkomt. Vond ik een beetje vreemd omdat mijn dochter niet valt binnen deze categorieën. Herkent iemand dit? En heeft u tips? (Ik ben nog niet naar de huisarts geweest met haar.) Groetjes, Janna


bIJ mij kwam ook eczeem voor bij een zoon toen die nog in de kleuterleeftijd zat. Ook zijn haren, wat een lekker broeiplek is voor dit zat er ook onder. Ik was vaak heel lang bezig om dit weg te halen, het ziet er niet erg gezond uit en je wil niet dat de mensen daar b.v. naar kijken. Bij droog zonnig weer ging het toen wel over, ik geloof dat ik het waste met een speciale shampoo, ik dacht van babyshampoo. Ik wens je sterkte toe en hoop dat het snel over gaat.

label.Geplaatst op 2007-03-05 15:14:41

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren