© 2024 solvo B.V.

8 weken roaccutane

Hallo Allemaal, Morgen precies 2 maanden aan de Roa en nog 1 maand te gaan. Ik vind dat er in die 4 weken dan nog wel veel moet veranderen, heb nog steeds veel rode vlekjes en er komen steeds een paar mee-eters naar boven die eruit willen. Sommige van die ellendelingen besluiten om dan nog even te gaan onsteken, die onsteking ging aardig snel weer weg maar het resultaat was wel weer een mooie rode plek .... ARGGGG !!! Zie fotootjes op mijn site. Tijdens mijn tweede kuur van 3 maanden zagen mijn wangen er na 2 maanden al goed uit en nu vind ik mijn huid nog erg onrustig. Heb wel besloten dat als ik na deze maand niet tevreden ben, dat ik even contact met de huisarts opneem om te overleggen of ik niet nog wat extra pillen kan krijgen. Vooral de huid van mijn rechter wang is erg onrustig, 2 weken geleden ging het zo goed en nu ineens weer allemaal pukkels, zou dit soms een 2de \"uitbraak\" zijn ???? .......... ik hoop van niet !! Met de bijwerkingen gaat het nog steeds goed. Ook deze week geen \"off-days\" gehad GELUKKIG !! Wel had ik gister erge last van mijn enkels, maar denk dat dat mijn eigen schuld was. Heb namelijk \"grote\" schoonmaak in huis gedaan, maar vandaag gaat het weer goed. De Aquaphor helpt nog steeds geweldig, vergeet soms wel \"zorgvuldig\" te smeren, wat er van de week voor zorgde dat ik de randjes van mijn lippen niet goed had gedaan en daar zaten toen ineens allemaal velletjes. Deze week bijna geen last gehad van exceem. De plekken aan de binnenkant van mijn onderarmen, zijn weer verdwenen, heb nu alleen nog een klein plekje op mijn hand. Ik had mijn wangen deze week weer een keer \'s nachts ingesmeerd met Sudocrem maar de volgende dag voelde mijn kaaklijn alles behalve prettig aan, dus dat doe ik voorlopig niet meer. Mijn voorhoofd en kaaklijn zijn een beetje droog, dus af en toe zitten er van die irritante velletjes. Helaas voel ik nog 2 pukkeltjes opkomen ...... hoop dat ze snel opkomen en nog sneller verdwijnen !!! Groetjes en succes iedereen met de \"bestrijding\" van de acne, Marjenda www.roaccutanekuur.nl


Hoi Marjenda, Als ik je fotos bekijk op www.roaccutanekuur.nl, twijfel ik ten zeerste of je er slim aan doet om dit middel te gebruiken. Ik vind het toch wel bizar dat jouw huisarts zomaar ff voor 3 maanden weer een kuurtje voorschrijft! Alsof dit middel snoepgoed is (zo praat je erover!!!). Ik zou je huid zeker een keer aan een dermatoloog laten zien! Mgl is sprake van acne excorieé des jeunes filles, en dit behandel je ZEKER NIET met roaccutane!!!!!!!!! Suc6

label.Geplaatst op 2007-08-26 12:34:26


Hoi, Het is absoluut niet mijn bedoeling om over roa te praten alsof het snoepgoed is, als dat zo overkomt spijt me dat. Ik weet heel erg goed dat Roa troep is en dat het echt vergif is voor je lichaam. Ik slik het ook absoluut niet voor mijn plezier maar omdat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg graag van de acne af wil komen, als je al vanaf je 12de rond loopt met acne dan wil je er op je 28ste echt wel vanaf (want het doet wel veel met je). De fotoos die mijn site staan zijn vanaf dat ik 4 weken roa gebruik. Hoe het daarvoor uitzag durfde ik niet te laten zien. Mijn huisarts schrijft heus niet zomaar roa aan mij voor, ik heb eerst andere medicijnen geprobeert maar die hielpen allemaal niet en roa helpt mij wel. Marjenda

label.Geplaatst op 2007-08-26 13:02:42


Hoi, Dat is het nadeel van internet! Je schrijft iets zonder dat je gevoel in je woorden kan leggen!! Ik ken je niet/heb je niet gezien, en wil je absoluut niet veroordelen!! Je zult wel denken....."wat een tutje dat ze dit zomaar opschrijft, zonder dat ze me kent!" Er zijn alleen een aantal maar..tjes waarop ik mijn uitspraak op deze manier (misschien wat ongenuanceerd) verwoordde!! 1. Het komt niet vaak voor(en al helemaal na het gebruiken van deze medicijnen) dat je zo lang last houdt van acne! 2. Acne kan heftig zijn en meerdere oorzaken hebben. 3. Kunnen er andere factoren zijn die de acne steeds uitlokken/verergeren? 4. Gebruik je andere medicijnen? 5. Krab je/frummel je aan de acne laesies? waardoor er steeds nieuwe laesies ontstaan? 6. Stress kan acne ook verergeren. 7. Is de acne zon probleem dat het je leven gaat beheersen? 8. Als je zon moeilijke acne hebt......vind ik dat een dermatoloog dat moet behandelen en niet de huisarts!! 9. maar wie ben ik :-) Toch suc6!! Ik hoop dat je er snel vanaf bent!!

label.Geplaatst op 2007-08-26 19:07:39

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren