© 2024 solvo B.V.

Abrasie??

Ik heb nu al ruim een half jaar last van een plekje precies onder het pootje van mij bril. Het lijkt een soort schaafwondje en het gaat niet over, waarschijnlijk omdat het pootje er steeds overheen schuurt. Het begon doordat ik aan de huid krabde. Ik heb al zalfjes uitgeprobeerd (cardiflor en calendula) en pleisters om schuren te voorkomen, maar niets helpt. Ik heb iets gelezen over abrasie op het internet, maar weet niet zeker of dit het is. Weet iemand wat het kan zijn en wat je er tegen kunt doen?? Esther PS: ik kan mijn bril niet langere tijd af doen; ik heb -8.


Hoi Prowler, kan het misschien liggen aan het materiaal van het montuur?? Een aantal jaren geleden kreeg ik ook plots last van jeukende plekjes, onder mijn montuur. Bleek een allergie te zijn, en ben overgestapt op een glasbril en de brug en pootjes titanium. Nooit geen last meer gehad, misschien kun je dat plekje even behandelen met zinkzalf. Dan droogt het in, een andere optie is lenzen :-) Heb je de huisarts al laten kijken naar dat plekje?? Zou ik wel doen als ik jou was. Veel succes, Misty

label.Geplaatst op 2004-01-06 17:07:17

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren