© 2024 solvo B.V.

Acne

Vandaag las ik in de Telegraaf een artikel dat er geen afdoende middel tegen acne bestaat. Ik wil u berichten over de methode die ik met veel succes gebruikte toen ik wat last van jeugdpuistjes had. Zonder bijwerkingen en littekens tot gevolg, deed ik het volgende. Met voldoende tissue voorhanden liet ik een puistje open springen. Het uitlopende pus ving ik druppel voor druppel op in een tissue. Dit moet zeer subtiel gebeuren omdat het pus de omringende huid kan besmetten. Ook besmetting via de vingers moet met de tissue voorkomen worden. Dankzij de absorberende kracht van de tissue is dit geen probleem. Als er geen pus meer uit de puist komt, volgde er een doorzichtig vocht. Ik vermoed dat dit lymfevocht is. Dit vocht bleef ik ook druppel voor druppel met tissue opvangen totdat het ophield. Na verloop van tijd was de open puist opgedroogd. Nu komt de clue. De open puist tipte ik aan met een in ammonia gedrenkt tissue (een uiterst klein beetje ammonia gebruiken). De prikkeling die volgt betekent dat de ammonia diep in de huid doordringt. De ammonia heeft twee effecten. Ten eerste worden alle kwalijke bacteriën gedood. En ten tweede lost het goed de talg en vetten in de huid op. Na de ammonia begint de puist weer te \\\\\\\"lopen\\\\\\\". Het lymfevocht ving ik weer druppel voor druppel in tissue op totdat het ophield te lopen. Zonodig herhaalde ik nog een keer deze behandeling met ammonia. Als alle talg en vetten in en rondom de puist zijn opgelost en verdwenen, kan het lichaam op natuurlijke wijze via het lymfe de huid herstellen zonder dat een litteken overblijft. Men moet goed beseffen dat bij acne sprake is van \\\\\\\"verstopping\\\\\\\" in de huid. De talg en de vetten blokkeren dat het lymfe goed in de huid kan doordringen en zijn natuurlijke werking kan doen. De in de handel bekende vette smeersels gaan voorbij aan de natuurlijke bestrijding en genezing die het lymfe in de huid teweeg brengt. De creme heeft misschien wat effect op de bacteriën en de talg, maar er wordt meer vet in de huid gesmeerd. Het vet blijft in de huid de weg voor het lymfe blokkeren. De jeugdpuist moet niet (enkel) van buitenaf bestreden worden, maar uiteindelijk moet het “van binnenuit\\\\\\\" gebeuren. Het openen en uitdrogen van een jeugdpuist wordt door artsen misschien afgeraden, omdat er gevaar is dat de uitlopende pus de omringende huid besmet. Voor zo’n behandeling als ik toepaste moet je ook geduldig alle tijd en voldoende tissue nemen. Maar het is wel effectiever en goedkoper. Ik nodig u uit mijn methode te testen. Met vriendelijke groet, R. Roodhuyzen d_roodhuyzen@hotmail.com


Ik zou absoluut niet aan bovenstaande methoden beginnen, aangezien het tijdrovend is, er onjuistheden in zitten en er wel degelijk middelen tegen acne zijn. Ik heb het hele artikel in de telegraaf niet gelezen, dus kan ik daar geen oordeel over vellen, maar de uitspraak dat er geen middelen tegen acne zijn is onjuist. De oorzaak van acne is hormonaal. Een overschot aan \\\'mannelijk\\\' hormoon (testosteron of actievere variant dihydrotestosteron) zorgt voor een toename van de talgproductie, waardoor de kenmerkende vette huid ontstaan en er talgklieren verstopt kunnen raken. De rol van bacterien daarin is enigszins omstreden. Het is wel degelijk waar dat ze mogelijk een rol spelen, antibiotica willen nogal eens werkzaam zijn tegen acne, maar een oorzakelijke rol hebben ze niet. Nogmaals, de oorzaak is hormonaal. Over de onjuistheden in vorige post: die vermeende \\\'besmetting\\\' is puur theoretisch. De huid zit vol met bacterien en het is niet zo dat die bacterie alleen lokaal in de puist aanwezig is. Door goed met een tissue wat pus of vocht op te vangen, voorkom je absoluut geen verspreiding. De bacterie is al verspreid. Lymfe heeft in principe geen voedende rol voor de huid. De lymfe hoeft dan ook niet door te dringen in de huid. Bij acne is er ook helemaal geen sprake van lymfeblokkage. De lymfe is een afvoermogelijkheid voor vocht. Afvoer, geen aanvoer dus. Commerciele cremes zou ik ook niet aan beginnen, duur en werkt niet. Overigens kan een creme die op de huid gesmeerd wordt wel degelijk opgenomen worden in het lichaam en dus ook van \"binnenuit\" een werking hebben. Als je last hebt van acne, zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Er zijn meerdere behandelmogelijkheden voor acne.

label.Geplaatst op 2004-07-30 17:49:43

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren