© 2024 solvo B.V.

Acne kuur

Ik had de laatste maand redelijk last van acne, niet extreem maar wel dat zo dat het lastig was, in de zomer had ik er amper last van waarschijnlijk door het vele zonnen maar daarna kwam het terug. Dus heb ik van de dokter tetracycline gekregen waarvan ik elke dag 4 pillen moet nemen en ik mag een week geen melkproducten consumeren. De pillen zijn 250 mg per capsule. En ik weeg 73,7 kg en ik ben 16 als dat er iets toe doet. Ik las zonet de mogelijke bijwerkingen maar die zijn best behoorlijk vind ik, ik noem ze op: De volgende bijwerkingen kunnen voorkomen: Maagdarmkanaal: gebrek aan eetlust, misselijkheid, braken, diarree, darm0 en anusontstekingen, jeuk aan de anus, zwarte tong, ontstekingen van de tong en tandvlees, slikstoornissen. Ontstekingen van of zweren in de slokdarm indien het middel liggend of met onvoldoende vocht is ingenomen, bij langdurig gebruik kan een vitamine B-tekort ontstaan. Huid en overgevoeligheidsreacties: Huiduitslag, galbulten, zwellingen van de huid, ernstige overgevoeligheidsreacties met shock, overgevoeligheid voor (zon) licht. Lever: Leverbeschadiging (soms gepaard gaande met alvleesklierontsteking) bij langdurig gebruik of bij een bestaande verminderde lever/nietfunctie. Bloed: Bloedarmoede door versnelde afbraak van rode bloedcellen, tekort aan witte bloedcellen, verminderde bloedstolling. Bot en tanden: De groei van botten en tanden word nadeling beinvloed. Pff ik vind dit allemaal behoorlijke bijwerkingen en komt het vaak voor dat deze dingen voorkomen bij deze kuur? Ik moet morgen beginnen en volgende week maandag weer bij de dokter kijken hoe het gaat, 1 week 4 capsules per dag, en vanaf dan mag ik weer melk drinken en hoef ik nog maar 1 capsule per dag te slikken.


Je moet de bijsluiter niet lezen. De bijwerkingen staan er voornamelijk in op juridische gronden. Als een arts bang zou zijn dat dit allemaal vaak voor zou komen, zou die arts het nooit voorschrijven. Sterker nog, het medicijn zou in dat geval direct van de markt genomen worden. Zelfs als je de bijsluiter van paracetamol leest, toch een van de meest veilige geneesmiddelen, dan kan je nog vanalles krijgen. M.a.w. gewoon de pillen slikken.

label.Geplaatst op 2004-10-31 23:44:47


Ik gebruik het nu bijna 5 weken en zie nog geen enkel resultaat, ik denk dat ik maandag de dokter maar weer bel en zeg dat ik ermee wil kappen :( Op naar een nieuw middel wat weer valse hoop geeft....

label.Geplaatst op 2004-11-27 22:03:13


Gebruik je het wel goed? Dus je echt aan de dosering houden? Het kan een lange tijd duren voordat je verbetering merkt hoor..pas goed alle leefregels toe en ondersteun het anders met benzoylperoxide of een depvloeistof?

label.Geplaatst op 2004-12-02 21:07:11


Ik ben nu 39 jaar en heb jaren last gehad van Acne. Sinds kort heb ik het onder controle. Door toeval (tijdens het surfen op het internet) kwam ik in aanraking met Xango. Dit is een vruchtensap gemaakt van de mangosteenvrucht uit Zuidoost-Azie. Die vrucht werd al eeuwen gebruikt door de bevolking voor huidproblemen. Omdat ik nogal skeptisch was over de zoveelste "wonderdrank" die mij van mijn acne op mijn rug kon verlossen, heb ik toch de stap gewaagd. Wat niet baat, wat niet schaadt, toch? Na een halve fles te hebben gebruikt had ik al resultaat! Werkte het dan toch? Ja was het antwoord van de verkoper en hij verwees mij naar een medische website in de VS waar je rapporten kon opvragen. Wat is nu geheim van deze drank? ER blijken Xanthonen in te zitten: dit zijn natuurlijke krachtige oxidanten waarvan er in de complete vrucht meer als 40 inzitten. In Nederland kennen we dit begrip praktisch niet: alleen in het St-Janskruid blijken er 2 soorten Xanthonen in te zitten. Ik ben zelf enthousiast geworden dat ik zelf distributeur ben geworden naast mijn eigen werk. Mijn ervaring met Xango is goed. Let wel Mijn ervaring! Maar ja wie niet waagt wie niet wint. Buiten dat in de meeste medicijnen zitten stoffen die zorgen voor bijwerkingen. Dit is geen reklame maar mijn ervaring met dit produkt en misschien is het wel voor degene die alles al hebben geprobeert toch een hulpmiddel om er vanaf te komen. Overigens Acne kan voorkomen tot je 40ste!. Meer informatie over Xango kun je vinden op: www.fruitofthejungle.ws Ik hoop dat mijn verhaal iets geholpen heeft met het probleem Acne. Met vriendelijke groet, Rene

label.Geplaatst op 2005-11-09 15:29:36


Ja ik gebruik het goed met de juiste dosering, een uur van te voren geen melkproducten drinken/eten en staanf met een groot glas water doorslikken. Ik bel morgen dokter weer..

label.Geplaatst op 2004-12-02 22:33:58

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren