© 2024 solvo B.V.

Acne/microgynon30

Ik heb last gehad van een mildere vorm van acne (wel een zeer rare vorm want mijn huid werd juist erger door zeezout en zon in plaats van beter), daar ben ik vorig jaar vanaf gekomen dmv een antibioticakuur en differingel. Nu wilde ik aan de pil en ik heb van mijn huisarts microgynon 30 voorgeschreven gekregen, ik heb gehoord dat het door de androgenen de acne juist verergert, maar mijn huisarts beweerde juist het tegenovergestelde. Dus nou vraag ik me af wat juist is. bvd!


Nee, je moet de Diane pil hebben. Heb echter gelezen dat het wel een 'linke' pil is, vanwege de hormoonsamenstelling. Als je toch zwanger wordt en deze pil te lang dan doorslikt heb je kan op afwijkingen.

label.Geplaatst op 2010-04-26 00:14:53

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren