© 2024 solvo B.V.

Allergie

Wie heeft er ervarring met het allergisch zijn voor een klimop of kan mij er iets meer over vertellen. Ik heb n.l. ondekt dat ik daar allergisch op reageer. volgens mij heet de klimop herdera/hadera??????? alvast bedankt


Hedera. En da's een verzamelnaam, dus binnen de Hedera-familie zijn er nog allerlei variaties. Hoe werkt je allergie? Als je de plant aanraakt? Als de plant bloeit? Een huidreactie, of krijg je het benauwd? Heb je het altijd, of alleen als je toch al wat zwakker bent? Wat je ermee kunt, of moet, is nogal afhankelijk van de manier waarop je over-reageert op die plant.

label.Geplaatst op 2003-11-02 16:32:22


bedankt voor je reactie na de geboorte van mijn zoontje nu eenkleine anderhalf jaar geleden kreeg ik rare plekken aan mijn onderarm volgens de huisarts waarscheindelijk een herpes virus. In het voorjaar kreeg ik nog steeds van die rare plekken er toch maar een keer mee naar de dokter volgens hem kon het wel krentebaard zijn antibiotica mee en zalf een tijdje erna weer maar dan echt zo erg dat de hele onderarmen vol zat (huiduitslag eerst jeuken dan bultjes met geleiachtige prut eruit het blijft jeuken) prednison gehad afspraak bij de huidarts toen alles weg was kon ik pas terecht. werd na huisgestuurd met de mededeling zal wel handeczeem zijn wel een afspraak voor allergie test hier kwam niets uit. Maar bleef wel klachten houden. Vier weken vakantie niet thuis geweest kom ik weer en haal wat onkruid weg volgende dag zelfde. heb gewacht tot alles over is en ben zelf aan het expirimenteren gegaan heb een takje van de klimop geplukt en heb het sap op mijn arm gesmeerd en ja hoor volgende dag uitslag, maar ook op de andere arm dus er is nog iets van de plant waar ik niet tegen kan.

label.Geplaatst op 2003-11-04 14:25:45

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren