© 2024 solvo B.V.

Alopecia areata

Hallo, Sinds een jaar heb ik alopecia. Het begon aan de achterkant, onzichtbaar voor anderen. Sinds ik in april onder narcose ben geweest heeft het zich uitgebreid en is het zichtbaar. In het najaar heb ik een prikkenkuur gehad. Volgens mij B12. Nu ben ik bezig met ditranol creme. De dermatoloog is positief maar ik heb mijn twijfels.Is er iemand die ervaring heeft met een andere geneeswijze?


Mijn moeder heeft het ook gehad en dit is zonder behandeling verdwenen.

label.Geplaatst op 2006-07-22 23:04:36


Een zoon van mij heeft sinds ruim 6 jaren alopecia en heeft diverse behandelingen ondergaan. Een zalf om zijn hoofd in te smeren, bestralingen, spuiten in zijn hoofd en een behandeling met neoral tabletten. Deze zijn eigenlijk voor psoriasis maar worden wel voor alopecia gebruikt omdat het neveneffect van deze medicijnen ongewenste haargroei geven. Na een half jaar is hij moeten stoppen. Bij hem had het geen effect. Men zegt dat alopecia een immuunziekte is, afweer tegen je eigen cellen.Ik hoorde van iemand dat die erg ziek is geweest en daarna zijn haren terug kreeg. De oplossing???? Ik hoop dat er binnenkort een doorbraak komt bij de medici met een afdoende behandeling. Groetjes

label.Geplaatst op 2006-09-09 09:28:03


In Oostvoorne zit haarinstituut Rigera, heb hier al veel goeds over gehoord. Hartelijke groet!

label.Geplaatst op 2006-09-18 22:52:29

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren