© 2024 solvo B.V.

Androcur

Ik heb laatst gehoord dat er een (nieuw) middel is tegen acné: Androcur. Dit middel wordt gebruik als extra bij de diane 35, zo krijg je een hogere dosis cyproteronaccetaat binnen (een progestageen). Ik ben inmiddels 26 jaar oud en ik heb nog steeds last van acné. Ik heb al een drietal pillen geprobeerd (diane 35, microgynon, yasmin) maar van alledrie heb ik hinderlijke bijwerkingen. Zo heb ik regelmatig migraine en ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn prikkelbare darm klachten veroorzaakt worden door de pil (ben er echt zeker van want toen ik een tijdje gestopt was met de pil waren de klachten weg en toen ik weer begon kwamen de klachten weer terug). Ik wil dus geen hormonen meer slikken, althans geen oestrogenen want ik denk dat het daar door komt. Omdat cyproteronaccetaat een progestageen is dat een gunstig effect heeft op acné wilde ik dat eigenlijk alleen gebruiken, dus Androcur. Kan dat? En waarom wel/niet?


Hallo.. Ik heb denk ik zo'n 3 jaar androcur geslikt in combinatie met de diane pil.. Bij mij hielp het heel goed tegen acne, alleen moet je 1 keer per jaar je leverfuncties laten testen, omdat het best een 'zwaar' medicijn is. Bij mij werden die functies op een gegeven moment slecht en mocht op den duur androcur helemaal niet meer slikken, en daarna de diane ook niet meer. Toen ik gestopt was met androcur en de diane, werden mn leverfuncties weer beter. Maar ik zou zeggen, laat je goed informeren voor gebruik en controleren tijdens gebruik!! succes, groetjes van Suzan.

label.Geplaatst op 2007-01-06 16:15:32


Beste Nathalie, Ik zou graag met je in contact komen. Ik heb ook PDS en ben benieuwd of het bij misschien ook door de pil zou kunnen komen. Je kunt me bereiken door mij een privé bericht te sturen. Dat komt direct op mijn mail. Heb je nog steeds last van PDS, en hoe gaat het er nu mee ? Groetjes

label.Geplaatst op 2009-01-02 20:33:48

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren