© 2024 solvo B.V.

Dermabrasie

Is er iemand die bekend is met dermabrasie, ik heb veel verstopte talgkliertjes en dit uit zich in erg veel pukkeltjes in mijn gezicht. Ben onder behandeling bij een dermatoloog, deze arts heeft mij 2x een 6mnd. durende behandeling voorgeschreven met Roaccutane maar met heel matig resultaat. hier moet ik dan ook weer mee stoppen. Nu had hij het over een behandeling, Dermabrasie,waarbij de huid wordt afgeschaafd, dit doet een Plastisch chirurg, onder algehele narcose. Klinkt eng, maar als het helpt, en ik er uiterlijk in mijn gezicht weer wat gladder uit ga zien zou dat wel erg fijn zijn. het beheerst niet mijn hele leven, maar het stoort me wel. als er mensen zijn die dit kennen, er ervaringen mee hebben willen jullie mij dit dan laten weten?


Ook geprobeerd. Vond de ingreep vrij heftig en pijnlijk. Probleem is dat je huid weer aangroeit en aangezien de huid zelf het probleem niet zo is, maar meer je hormonen die de talg aansturen en de acne bacterien die de acne veroorzaken is het slechts een oplossing voor korte tijd.

label.Geplaatst op 2010-04-26 00:17:21

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren