© 2024 solvo B.V.

Doxicycline - claritromycine

hallo, Ik heb sinds een aantal weken last van uitslag in mijn gelaat, hals, schouders en onderarm. Het zijn kleine rode bultjes die jeukerig en branderig aanvoelen, soort puistjes met witte kop. Nu heb ik 5 weken geleden in mijn vakantiebestemming een kuur gekregen tegen bijholteontsteking \\\"Klacid\\\". Aan het einde van deze kuur ben ik één nacht heel erg ziek geweest met maagkrampen overgeven en diaree en ik ben zelfs flauwgevallen. De werkende stof in Klacid is claritromycine, ik heb al het een en ander gelezen over allergische reakties bij overgevoeligheid bij doxicycline wat ook een antibiotica is. Zoals een huiduitslag en maagkrampen, helaas heb ik nog niks over claritromycine kunnen vinden. Inmiddels heb ik van mijn huisarts een kuur Clindamicyne gekregen om te deppen...dit hielp helemaal niks...na wat zoekwerk op internet, blijkt dit tot dezelfde antibioticum groep te horen als Claritromicyne. Ik heb al eerder een dergelijke uitslag gehad maar bij lange na niet zo erg als nu!! Ik heb nu een week lang Tavegil gebruikt en het lijkt minder te worden in mijn gelaat, maar op mijn schouders en hals is het bijna weg. maar echt snel verdwijnt de uitslag niet en het lijkt zich zo nu en dan te verplaatsen als het ware. Ik heb natuurlijk eerst een week lang anti-biotica geslikt en daarna mijn huid gedept met anti-biotica. Kan de allergische reaktie zo lang aanhouden?? Had ik al meer resultaat moeten zien na een week lang Tavegil?


je schrijft dat je al eens eerder deze uitslag had, gebruikte je toen ook medicijnen of at je anders, je schrijft dat het na / tijdens je vakantie was. Allergie voor voedsel, drank, medicijnen? Zeg het maar. MIsschien wel voor de zon in combinatie met???

label.Geplaatst op 2005-09-30 15:07:42

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren