© 2024 solvo B.V.

Droge, rode (brand)plekken op benen

Vanaf 2 januari ben ik gaan afvallen (overgewicht) en het is nogal vrij drastisch gegaan.Namelijk dat ik gelijk mijn eetpatroon heb veranderd dus minder eten en meer drinken, ben ik tot nu ong. 8 kg. afgevallen.Niet door hulp van dieet maar gewoon minder eten en ongezonde dingen laten staan.Het probleem wat ik nu heb en ik weet niet zeker of het hiermee samenhangt en het komt ook niet in erfelijke genen voort, is dat ik last heb van droge rode (brand)plekken (voornamelijk) bovenbeen m.n. buitenzijde en wat kleine plekjes verspreid over de benen. Ik ben naar de huisarts geweest en hij stelde dat het (waarschijnlijk) psoriasis was of zou kunnen zijn. Ik heb een zalfje meegekregen genaamd: Triamcinolonacetonide zalf. Aangezien dat er in mijn familie geen psoriasis voorkomt vroeg ik mij of of het ineens kan ontstaan en zo ja, waardoor zou het ineens ontstaan? Heeft te maken met het drastisch afvallen? En is het misschien wijs om naar een dermatoloog te gaan en een evt. biopt te laten doen? Alvorens bedankt, Furious


Dat psoriasis ogenschijnlijk niet in de familie voorkomt, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jij het niet kunt krijgen. Of het met het afvallen te maken heeft? Misschien wel, misschien niet. Dat valt niet te zeggen. Naar een dermatoloog gaan? Op dit moment nog even niet. Ik zou gewoon even doorsmeren en kijken wat de plekjes daarop doen. Waarom wil je een biopt laten nemen? Ik zie daar totaal geen aanleiding toe op dit moment.

label.Geplaatst op 2006-01-29 18:27:16

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren