© 2024 solvo B.V.

Droge rode huidplekken

Ik heb al geruime tijd last van tijdelijke opkomende grote rode vlekken of plekken in mijn nek, schouders, borst. Zelfs mijn oogleden staan regelmatig rood. Dan zakt dat weer weg en is mijn huid aldaar erg droog en gaat ook licht vervellen. Net of je te lang in de zon gelegen hebt. Vaak denk ik aan stress. Ik heb nl. een erg moeilijke 16 jarige tiener thuis wonen. Erg druk en veel ergernis. Wie herkent e.e.a. Hebben beide verband met elkaar? Misschien allergie? In mijn familie komt astma voor. Dat staat ook in verband met huidziektes, als eczeem e.d. Bij voorbaat alvast bedankt voor het lezen. Fransiscus


klinkt inderdaad als droog eczeem,laat even een dermatoloog ernaar kijken dan zal er vast wel een smeerseltje voor zijn.Kan door stress opkomen,maar ook inderdaad met astma te maken hebben.Het is een combinatie die vaker voorkomt.

label.Geplaatst op 2004-02-27 10:32:51


rode vlekken kunnen inderdaad een vorm van stress zijn. maar ook van andere dingen helaas en soms zijn ze niet te achterhalen. mijn vraag aan jou is draag je ook sieraden. want hierdoor kan het ook komen. ben je er al eens voor naar de dokter geweest. tegen die droge plekken kun je het beste iets van een vette creme gebruiken en de plekken daarmee insmeren dit tegen het vervellen. succes saskia

label.Geplaatst op 2004-04-15 11:12:30


Ik heb ook last van droge rode huidplekken. Precies dezelfde klachten als jou, alleen heb ik het alleen rond mijn ogen. Mijn huid voelt ook soms wat branderig aan. Ik zit zelf nog op school, dus door stres kan het bijna niet komen. Bij mij komt het vaak als het weer wat kouder wordt. Door het droge en koude weer wordt mijn huid nog drogen dan die al is. Zomers heb ik er nooit last van. Exceem zit niet bij mij in de familie! Ik heb van de dokter vaseline met ontstekingsremmer gekregen, normaal hielp dit altijd goed, maar nu niet. Heb jij misschien al wat anders gevonden wat hielp?

label.Geplaatst op 2005-04-07 20:11:40

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren