© 2024 solvo B.V.

Eurticaria(netelroos)

hallo,is er of zijn er mensen die ook aan dit verschijnsel lijden!? ik heb nl de chronische vorm ervan,en komt zo nu en dan opzetten,een echte verklaring is er niet voor! ik weet er niet zoveel vanaf maar weet wel dat het een enorme lastige ziekte is. ik zou willen vragen/weten ofdat er ook een medicijn voor is? en dan bedoel ik een medicijn wat het kan voorkomen dat de ziekte zich door zet!! bij mij begint het met een enorme pijnlijke jeuk op het hoofd wat zich dan vervolgens langzaam naar beneden doet zakken,daarbij worden de oren en ogen niet ontzien. ook treed daarbij een enorme vermoeidheid op,die enkele dagen duurt. daarna neemt de uitslag af,wel blijven enkele dagen daarna de handpalmen pijnlijk gevoelig. is er iemand die dit bekend voorkomt en ook eventueel weet wat je er het beste tegen kan doen,of juist laten? laat mij het dan ook weten,ik word er zo langzamerhand helemaal depri van!!? alvast bedankt groetjes oscar


nou de oorzaak van netelroos is wel degelijk bekend,het is een virus wat zich opgeslagen heeft in je lichaam ,bij iets verminderde weerstand steekt het dan de kop weer op het is een eeneiig tweelingzusje van het waterpok virus

label.Geplaatst op 2003-03-03 19:24:54


Hallo Oscar, Ik heb 7 jaar cronische urticaria gehad (ik kon met mijn nagel de "mooiste" figuren op mijn lijf maken. De huid zwol dan enorm op en het bleef lang zichtbaar, ook had ik vaak kwaddels (grote harde plekken die erg jeukten) en ook rode plekjes die ontzettend jeukten). Er zijn in het ziekenhuis diverse keren testen gedaan maar de oorzaak bleef onbekend. Ik heb de laatste jaren Telfast geslikt ('s morgens een 1/2 pil en 's avonds een 1/2) Dit hielp erg goed misschien helpt het jou ook wel. Ik heb een hekel aan medicijnen dus probeerde vaak of ik zonder kon. Een half jaar geleden kon ik soms met een 1/2 pilletje per dag toe en die perioden werden steeds langer. Nu ben ik helemaal van de medicijnen af. Soms heb ik nog wel jeuk maar niet meer in verhouding met voorheen. Ik kan nu zonder medicijnen. Probeer Telfast eens wie weet helpt het jou ook.

label.Geplaatst op 2004-05-07 00:00:14


Volgens mij valt de netelroos onder de allergieen in diverse soorten, voedsel, pollen etc. en stress... Maar beter even langs de huisarts gaan, zijn pillen voor.. Groetjes, TOUT

label.Geplaatst op 2003-12-20 22:16:49

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren