© 2024 solvo B.V.

Exceem!Wie helpt mij?

Hallo, Ik ben een meisje van 20 jaar en heb van jongs af aan, last van exceem. Vroeger heb ik fenistil gekregen, en na een tijdje leek ik erover heen gegroeid maar sinds 3 jaar geleden is het weer op komen zetten. Het kwam op mijn handen en op mijn armen tot bloedens toe. Het leek ook wel als de elasticiteit uit je huid gaat na veel smeren, en het leek niet over te gaan. Ik dacht dat stress de oorzaak was, maar nu lijkt het iedere winter weer terug te komen. Uit allergie-testen kwam dat ik allergisch ben voor nikkel parfum en dieren, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien ik in de zomer geen last heb. Nu het in mijn gezicht zit (ooglid enz) durf ik geen hydrocortisoni te gebruiken i.v.m. huidverdunning. Ik heb vanalles geprobeerd: --fenistil (druppels/pilvorm) heeft nare bijwerkingen, wordt je ook slomer van werkt niet echt. -Lanoline Crème (vettig) Werkt herstellend zeggen ze, nou niet bij mij. -Hydrocortisoni (trekt in maar ook vettig) Werkt huidverdunnend, maar helpt niet -Purol/ uierzalf (ja, erg vet!) Helpt 3 dagen, daarna is m\\\'n huid gewend. -Ibaril, hydrofobe crème Hielp vorig jaar wel! nu niet meer -Resque-creme Helpt tijdelijk -Irrigel (trekt snel in) Fikt op m\\\'n huid, verder niet veel Nu heb ik wel gehoord van Protopic, maar het schijnt vervelende bijwerkingen te hebben op langer termijn...:( Kan iemand mij vertellen wat wel werkt? Ik wordt er een beetje wanhopig van! Alvast bedankt. Mayo


Exceem is een uiting van het lichaam op ongewenste stoffen. Heb je wel eens gedacht aan een overgevoeligheid van voedingsmiddelen? Veel mensen die last hebben van exceem kunnen bijvoorbeeld slecht tegen zuivelproducten, en dan met name kaas en melk van de koe. Synthetische kleding kan de exceem ook erger maken.

label.Geplaatst op 2004-10-26 11:14:01


Exceem komt vanuit het bloed. Het immuunsysteem is uit balans. Wanneer je aan de buitenkant smeert komt het altijd weer terug. Er zijn hele goede resultaten bekend met het drinken van het sap van de Aloë Vera. Dit sap reinigt je lichaam van binnen, het maag-darmkanaal wordt schoon, het zuivert en brengt je immunssysteem in balans. Als je daarnaast het exceem behandeld met Aloë Vera/propolis creme dan kan dat blijvend resultaat opleveren.

label.Geplaatst op 2004-10-29 23:21:40


Er zijn helaas nog veel mensen die natuurproducten niet op waarde weten te schatten. Als alle reguliere medicijnen na jaren niet afdoende blijken te werken. Waarom dan toch niet proberen of aloe vera producten misschien wel iets kunnen betekenen.

label.Geplaatst op 2004-11-01 21:32:12


Even een reactie op de vorige berichten. Het is algemeen bekend dat hydrocortisonen slecht zijn voor de huid zoals je zelf al aangaf. Ik heb zelf ook van jongs af aan ook al last van eczeem ik heb een allergie voor dieren, huisstofmijt, schimmels, zeep, nikkel en voor conserveringsmiddelen, dus ik weet waar je het over hebt. Zoals jij al aangaf heb ik in de winter heb ik het ook bij mijn ogen. Het volgende is wat je kan doen is je laten doorverwijzen naar een dermatoloog en je probleem aankaarten en aangeven dat je geen zalf wil met hydrocortison, en aangeven dat je veel mensen hebt gehoord over protopic dit is een super middel en wordt alleen door een dermatoloog voor geschreven. Je moet dit wel zelf betalen en kost 50 euro maar het help en je doet er wel erg lang mee. Dus mijn advies is vraag naar protopic en dan hoop ik voor je dat het verminderd en hiermee zeg ik niet dat het overgaat want dat doet het niet en leer er maar mee leven. Dat is het beste nou succes er mee.

label.Geplaatst op 2004-11-11 18:35:41


mayo ik ben ap ik ben meestal iedere dag op de site om antwoorden te geven ik zie dat je al veel zalven etc al gebruikt heb wat niet helpen ik wou vragen of je eerst niet aan de dokter een verwijskaart kan vragen voor de dermatoloog in ziekenhuis dat ze eerst kijken met plakkers waar jij allemaal voor allergisch ben dan daarna weet je ook wat je wel of niet kan gebruiken want zo blijf je maar doorgaan wat niet helpt erzijn veel gegevens hier over ik geef je alvast een site waar je kan kijken dat is www. exceem.goedbegin.com als je nog meer wil weten kan je het altijd vragen of mailen afz ap

label.Geplaatst op 2005-01-30 01:34:10


Mijn dochter heeft heel veel baat gehad bij speciaal voorgeschreven badolie van Weleda (door homeopaat) en bij een 6-tal bezoeken aan een kinesiologe. Ze heeft geen eczeem meer (buiten een enkele keer een opstootje in de elleboog en knieholten) Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

label.Geplaatst op 2005-02-21 10:48:23


Ik heb ook last van exceem en bij mij zit het alleen rond mijn ogen. Bij mij komt het ook alleen \'s winters. \'s zomers heb ik er nooit last van! Ik heb van de dokter ook hydrocortison gekregen en moet het heel dun rond mijn ogen smeren, dan kan het geen kwaad! Bij mij helpt de zalf wel. De schilvertjes zijn weg en de rode en jeugerige huid ook!

label.Geplaatst op 2005-05-05 16:56:50


ik ebn een jongen van 21 jaar heb last gehad van exceem(2 jaar) tussen me wenkbrouwen ik weet precies hoe het voelt maar ik ben er vanaf geen middel die me hielp dankzij (allah) ben ik ervanaf ik geef jullie 1 raad vertrouw in god alles komt op zen tijd goed !!

label.Geplaatst op 2010-02-16 22:02:34


Met alle respect, maar beide vorige posts zijn onzin. Hoewel eczeem vaak gepaard gaat met allergieen, zijn allergieen NIET de oorzaak van eczeem. Er is inderdaad bekend dat mensen met eczeem vaker voedselallergieen hebben dan mensen zonder eczeem. MAAR, het mijden van die voedselallergenen leidt meestal NIET tot een vermindering van het eczeem. Eczeem komt ook niet uit het bloed. Dat is een loze kreet. Het is naar alle waarschijnlijkheid een erfelijke aandoening, waarbij het immuunsysteem de huid verkeerd aanpakt. Al die praatjes over aloe vera zijn NIET waar. Klinkt allemaal geweldig, die zuivering enzo, maar het is gewoon nonsens. En een blijvend resultaat geeft het al helemaal niet. Wat je dan wel kan doen: - eczeem komt en gaat bij de meeste mensen; d.w.z. dat je er jaren last van kunt hebben en dan weer jaren niet; is goed om te weten - basisbehandeling is het vet houden met vette cremes; dat zijn zalven zonder geneesmiddel, het houdt enkel de huid vet en bestrijdt daardoor alleen symptomen; het maakt daarbij niet geweldig veel uit welke vette zalf je dan neemt - corticosteroiden-houdende zalven zijn daarnaast de basis van de behandeling; hier zit echt medicijn in die het immuunsysteem wat onderdrukt; het is een zalf die ook echt helpt; - protopic (en ook elidel, ook een nieuwe zalf in de eczeem-wereld) zijn prima nieuwe zalven; van die vervelende bijwerkingen op lange termijn ben ik niet op de hoogte; bespreek dit gewoon eens met je huisarts of dermatoloog. Die kunnen je het beste helpen en niet allemaal (overigens goed bedoelde) foute adviezen.

label.Geplaatst op 2004-10-31 23:42:22


Ik schat \'natuurproducten\' juist wel op hun juiste waarde: helpt niet. En op je vraag waarom je het niet zou proberen heb ik als antwoord: geld. Het kost je een hoop geld en het werkt gewoon niet. En onder het mom \\\"waarom zou je het niet proberen\\\" kun je alles wel gaan doen. Dan kan je ook wel iedere ochtend naakt 3 rondjes in de tuin lopen en je urine opdrinken. Klinkt als een zot voorbeeld, maar dat zijn die \\\"natuurproducten\\\" ook. Nog even over \\\"natuurproducten\\\": - Wat is natuurlijk? Denk je dat er voor die aloe vera (of wat dan ook voor \\\"natuurproduct\\\") geen productieproces aan vooraf is gegaan? Of groeit die zalf in exact die consistentie in de natuur? Nee. Ook bij zogenaamde natuurproducten komt er een productieproces bij kijken. Daar is overigens veel minder zicht op dan er zou behoren te zijn. Dat betekent dat er een hoop rotzooi in verdwijnt zonder dat iemand dat weet. Dus er is weinig natuurlijks aan. - Natuurlijk betekent niet meteen \\\"goed\\\". Er zijn talloze producten uit de natuur op te noemen waar je gewoon dood aan gaat als je het inslinkt. Dit zijn twee argumenten waaruit blijkt dat die rare link tussen \\\"natuurlijk\\\" en \\\"goed\\\" gewoon onjuist is. Als iets natuurlijk is (als het dat uberhaupt al is) dan is het niet meteen goed voor je.

label.Geplaatst op 2004-11-01 22:38:14


ik ben blij dat het weer beter gaat ik heb nog een site voor je dat is www.dodezee.net daar staat ook veel gegevens gr ap

label.Geplaatst op 2005-02-25 01:42:05


Het is idd onzin dat het aan eten kan liggen. Ik heb er mijn hele leven geen last van gehad, en heb er nu sinds 2 jaar last van. Heb het ook alleen rond mijn ogen! Ik heb het alleen in de winter. Als ik dan in rokerige ruimtes zit of in stoffige omgevings wordt het erger!

label.Geplaatst op 2005-05-05 17:00:11

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren