© 2024 solvo B.V.

Extreme jeuk bovenarmen

sinds een aantal weken, heb ik bijna dagelijks extreme jeuk aan beide bovenarmen (overgang schouderspier naar biceps/triceps)(als ik een half uur in bed lig) Het is niet oppervlakkig maar meer binnenin de bovenarmen, alleen knijpen of krabben met een, ja, vork, helpt. Na een half uur is het doorgaans voorbij. Herkent iemand dit fenomeen??of heeft een advies? groet chrish


Kun je de jeuk uitlokken? Zie je iets aan de huid? Heb je een zalf/creme gesmeerd? Wanneer treedt de jeuk op? alleen snachts?

label.Geplaatst op 2006-10-27 16:02:30


even een reactie jeuk bovenarmen ik heb sinds kort xyzal gehad het helpt wel

label.Geplaatst op 2006-12-24 20:02:21


Xyzal is een niet sederend (niet slaapverwekkend)antihistaminicum (anti-jeuk tablet). Deze worden onder andere gebruikt voor behandeling Galbulten en allergische reacties. Het remt de jeukstoffen histamine en PGD2 alsmede de activatie/migratie van jeukcellen (eosinofielen). Echter deze jeuk op de bovenarmen, lijkt minder op een vorm van galbulten c.q. allergische reactie. Ik vermoed dus dat xyzal niet zal helpen (of weinig), de vraag is: Kun je wat meer over de klachten zeggen? Groet en fijne (jeukvrije) kerstdagen gewensd!

label.Geplaatst op 2006-12-25 14:01:26


heb hier zelf ook een tijdje last van gehad. als ik in bed lag kreeg ik wat jeuk aan mijn bovenarm, niet zo erg maar wel lastig. heb geen last meer sinds ik douchegel gebruik zonder parfum zoals bijvoorbeeld sanex. kan misschien ook met wasmiddel te maken hebben of stof van de pyama. groetjes

label.Geplaatst op 2006-12-26 09:13:36

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren