© 2024 solvo B.V.

Haarnestcyste

Mijn vriend heeft na het verwijderen van de cyste niet meer normaal kunnen zitten. De genezing ging dermate slecht dat hij zijn baan is verloren en onze relatie bijna ten einde was. Door het advies: blijven scheren komen er kleine ontstekingen op het grote litteken (10cm) waardoor hij zelfs zijn werkkleding niet kan dragen (spijkergoed). het is nu twee jaar gelden dat we uberhaupt naast elkaar hebben \'gezeten\'. Geestelijk is hij er bijna aan onderdoor gegaan en jammer genoeg denken we dat het nu weer zo ver is!Nu heeft hij er ook nog eens paniek aanvallen bij. Is er iemand met hetzelfde probleem? Groetjes, wanhopige vriendin.


Nog onlangs langs de arts geweest om te kijken of er geen verdere infectie plaats heeft gevonden? Als dat niet het geval is dan kan een keertje langs de psycholoog geen kwaad, want als je hier twee jaar mee loopt dan kan het zeker wel mentale schade hebben aangericht.

label.Geplaatst op 2005-12-14 09:55:53


Ja, hij is geweest bij de chirurg, bloedonderzoek en echo toonden niet aan dat er iets aan het ontsteken is. Maar als ik zijn stijve onderrug masseer schiet hij bijna tegen het plafond, dus er moet toch iets mis zijn bij zijn stuitje, als zijn huid daar niet eens kan bewegen? Nu wachten op een MRI-scan. Ook de pijndokter is gelukkig ingeschakeld. Bedankt voor je reactie, de psygoloog is het allerlaatste redmiddel. Nies

label.Geplaatst op 2005-12-15 09:10:23


Je stuitje is een gevoelig plekje ja, vooral als je beseft dat het onderdeel uitmaakt van je rug. Maar als dit na 2 jaar nog steeds het geval is dan zijn verdere stappen zeker gewenst. Veel geluk.

label.Geplaatst op 2005-12-15 12:10:45


Ontharen met ontharingscreme werkt prettiger dan scheren... En ja, het blijft altijd een gevoelige plek. Zelf ben ik al 4x geopereerd. Laatste keer in '97. Paar rustige jaren achter de rug, maar nu is 'ie weer gezellig terug. ALs het zo gevoelig is, zou ik er absoluut nog eens naar kijken. Er is altijd een mogelijkheid dat er weer een ontsteking zit. En als het zo erg is, zou ik idd psychologische hulp inschakelen. Sterkte met deze onaangename kwaal!

label.Geplaatst op 2006-01-24 22:28:30


Beste KPK, Al 4x aan geopereerd? Waarschijnlijk wordt het binnen 2 weken ook de 4e x voor mijn vriend! Maar jij kan dus wel gewoon zitten, autorijden en spijkergoed dragen? Komt het bij jou ook op en dan zwakt de zwelling weer af? We hebben niet het idee dat het een haar is maar dat het dieper zit. We hebben scheercreme geprobeerd maar dat gaat pas echt irriteren! Hij zou er graag met iemand over praten die hetzelfde heeft meegemaakt. Hij krijgt het gevoel dat hij door niemand serieus word genomen (ze zien hem niet mank lopen ofzo) Bedankt voor je reactie! Nies

label.Geplaatst op 2006-02-22 11:55:48

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren