© 2024 solvo B.V.

Haaruitval

Hallo, ik ben een vrouw van 39 jaar en heb reeds gedurende een aantal jaren last van haaruitval ( vooral op de kruin, en aan de slapen ). Op dit ogenblik is het zelfs zo erg dat ik zelfs niet durf van mijn haren te kammen. Ik ben volop bezig met vitamine-preparaten in te nemen. Ik gebruik het spiraal ,en door veel te lezen op het net stel ik mij de vraag of er hormonaal niets zou mis zijn. Het medicijn Propecia kwam ik meerdere malen tegen, en ik stel mij de vraag of dit misschien ook zou helpen bij vrouwen ?


Dag ozer, Haarproblemen zijn zeer lastig! Laat sowieso een dermatoloog meekijken, deze kan het type haarverlies vaststellen. Dit klinkt als een vorm van haarverlies (=alopecia) tgv overgevoeligheid voor mannelijk hormoon. (androgenen). (alopecia-androgenetica) Dit houdt in dat de haarfollikels op het achterhoofd gevoeliger zijn voor het hormoon Dyhidrotestosteron (DHT) dit wordt in de huid gemaakt uit testosteron wat gebeurd met behulp van een catalysator (enzym) namelijk: 5-alfa-reductase. Propecia remt dit enzym: het wordt soms voorgeschreven aan mannen en postmenopauzale vrouwen met deze vorm van haarverlies. Het kan stabilisatie van haarverlies geven meestal treedt dit op na 3-6 maanden van de behandeling. Echter bij staken van het middel is het effect snel weer verdwenen. Dus: 1.Wordt niet gebruikt bij premenopauzale vrouwen. 2.Je moet het levenslang gebruiken (op eigen kosten) 3.Je krijgt erniet meer haar voor terug. 4.Mijn advies hou je geld in je zak! Opties voor gebruik: Minoxidil 2% lotion/creme diane 35- zonodig aangevuld met androcur. Suc6

label.Geplaatst op 2006-12-04 23:44:07


In Hairkare van Orthica zitten alle bendigde bouwstoffen voor het haar in. Was je haar niet te veel, verf, fohn en krul het even niet. Als je last van nek-en/of schouderklachten hebt gebruik dan eens een kersenpitkussen. Ga ook eens een minuut op je buik en hierna op je rug over de bedrand hangen. Zo stroomt er bloed en dus ook zuurstof naar je hoofd/haarzakjes. succes! gr. Kristl

label.Geplaatst op 2007-02-03 23:31:06

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren