© 2024 solvo B.V.

Haaruitval + diane 35

Hallo, Ik heb eigenlijk dringend een vraag aan jullie! Ik heb al ongeveer anderhalf jaar last van haaruitval. Dacht toen dat het misschien met de stress te maken zou kunnen hebben. Op een gegeven moment ben ik minoxidil gaan gebruiken en de diane 35 pil gaan slikken. Dit op advies van een dermatoloog. Van de diane 35 pil werd ik echter heel erg chagrijnig en daar ben ik dan ook na een maand of 2 mee gestopt. Op dat moment was de haaruitval nog steeds niet verminderd. Maar opmerkelijk genoeg werd het een paar weken later een stuk minder en dat is eigenlijk een paar maanden zo gebleven. Nu begint mijn haaruival opeens weer en ben ik eigenlijk een beetje ten einde raad. Ik ben ook alweer terug geweest bij de dermatoloog, maar die zegt dat er verder weinig aan te doen is, bahalve diane 35 dan. Maar ik vroeg me af of er een verband kan bestaan tussen die kleine 2 maanden dat ik die pil heb geslikt en het stoppen van mijn haaruitval voor een paar maanden daarná (!) pas?? Ook heb ik veel negatieve berichten gelezen over de diane 35, dat je er onvruchtbaar van kunt worden zelfs, klopt dit? Dan tot slot nog 1 vraagje, ik gebruik antibiotica in de vorm van een lotion voor de puistjes op mijn gezicht. Zou er misschien enig verband bestaan tussen dit gebruik en haaruival? Alvast erg bedankt! Groetjes anne (17)


Ja, er kan een verband bestaan. Maar alles kan. Of het waarschijnlijk is? Dat weet ik niet. Ik denk niet dat het antwoord hierop zo zinvol is. Je kan het beste de adviezen van de dermatoloog opvolgen, in casu de diane35 slikken. Indien je die niet trekt, dan is het voor jezelf een afweging te maken. Ik denk dat hierbij ook zinvol is te kijken waar de haaruitval precies is. Is de haaruitval over de gehele hoofdhuid, dan weet ik niet of de diane zo veel zin heeft. Heb je echt last van een mannelijke vorm van haaruitval (inhammen, kale plekken bovenop, onderaan geen haaruitval) dan zou ik toch echt de diane slikken. Die antibiotica-lotion heeft niets te maken met je haaruitval. Onvruchtbaar van diane35? Nee. Anders zou die pil echt niet geregistreerd worden.

label.Geplaatst op 2004-10-18 18:15:52


Onvruchtbaar worden kan wel...maar dit komt zeer zelden voor..er zijn middelen geregistreed waar je ernstiger letsel aan over kan houden, het gaat om de afweging van de klacht en de bijwerkingen..

label.Geplaatst op 2004-12-02 21:09:13

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren