© 2024 solvo B.V.

Hardnekkige infectie

Hallo, Ik heb nu dik een jaar last van een hardnekkige infectie op en rond mijn hals. Het geneest sowieso al niet makkelijk omdat ik een zware baardgroei heb en dus regelmatig moet scheren. Ik loop op dit moment ook wel bij een dermatoloog maar die heeft me fucidine gegeven. Na 2/3 maand fucidine is het echter nog steeds niet weg. Het vreemde is ook dat het de ene keer er goed uitziet en een dag later (na bijvoorbeeld het scheren) ziet het er wel felrood uit en komen er koppen op de infectie. Er is ook een monster genomen van de bacterie maar het bleek geen speciale of bijzondere bacterie te zijn. Nou vraag ik me toch af of er meer mensen zijn die ervaring hebben heb een infectie rond de hals en wat er allemaal aan gedaan kan worden naast fucidine (of vergelijkbare lotions/creme). Ik had iets gelezen met passieve immunisatie maar ik weet niet of dit maar gewoon een fabeltje is. En permanent de baardgroei laten weglaseren is ook wel een erg drastische stap...


Misschien is het wel irritatie van het scheren?? Ik weet niet hoe je je scheert?electrisch of nat?Probeer eens anders te scheren dan normaal,misschien helpt dat wel... succes ermee

label.Geplaatst op 2007-09-27 14:12:30


Ik heb dat inderdaad al geprobeerd. Met een apparaat scheren werkt niet om twee redenen, het is te ruw voor mijn huid en het wordt totaal niet glad. Omdat ik er al zo lang mee rondloop heb ik inmiddels een naar mijn ogen redelijk perfecte scheertechniek met het natte scheren (met mesje). Vooral in het begin van de infectie ging het nogal vaak bloeden maar nu komt dat niet meer voor. En toch gaat de infectie maar niet weg... en ik scheer me nu om de 3/4 dagen. Heb ook al geprobeerd om de twee dagen etc..

label.Geplaatst op 2007-09-27 14:23:55


en gebruik je dan wel of geen scheerschuim?Zo ja dan moet je misschien proberen het zonder te doen of met een speciale schuim en doe je het niet met schuim probeer het dan wel te doen met een speciale schuim voor een gevoelige huid.Anders weet ik het ook niet helaas..

label.Geplaatst op 2007-09-27 14:32:53


Ja gebruik altijd scheerschuim (voor gevoelige huid) en heb zelfs al met zo'n borsteltje en een blok scheerzeep geschoren. Ik scheer me dus.. dan ziet het er meestal wel redelijk uit, dan gebruik ik de fucidine en de volgende dag is het weer een heel stuk erger met koppen op de verschillende bulten.., de bulten gaan soms weg ( het blijft wel rood) maar ze kunnen van de een op de andere dag weer tevoorschijn komen. De dermatoloog heeft gezegd dat ik geduld moet hebben maar er zit na 3 maand gewoon geen enkele verbetering in.

label.Geplaatst op 2007-09-27 14:40:29


dan zit er maar 1 ding op,geduld hebben of een tijdje niet scheren en je huid rust geven... bv alleen met een trimmer kort houden maar niet op de huid scheren...

label.Geplaatst op 2007-09-27 15:11:16


sommige smeersels helpen echt niet, ook die van een dermatoloog niet misschien kun je een keer een bezoekje brengen aan een GOEIE homeopatische arts. Die gaat kijken wat er van binnen niet helemaal lekker werkt,wij hebben daar goeie ervaringen mee,

label.Geplaatst op 2007-09-28 10:58:59


Bedankt voor het idee! Als er bij mijn aankomende afspraak bij de dermatoloog niks uitkomt denk dat ik dan inderdaad maar eens de homeopatische richting in ga.

label.Geplaatst op 2007-09-28 11:04:36


Beste Mdv, Klinkt als of je een pseudofolliculitis barbae hebt. Moeilijk woord voor scheer-uitslag (ligt erg voor de hand) dit is een uitslag die ontstaat na scheren, doordat de TE korte haartjes de huid ingroeien. Dit kan leiden tot grote pukkels. Om dit op te lossen moet je je een maand niet scheren! Zo elimineer je de ingegroeide haren. Gebruik vervolgens een scheermesje met 1 blade, zodat je de haartjes niet TE kort afscheert. Scheer in de richting van de haarzakjes, rek de huid niet uit tijdens scheren! Bij een erg hevig huidbeeld geef ik hiervoor antibiotica: bv minocycline 100 mg gedurende 3 weken! Ik zou dit proberen: voor een link naar een engelse patienten folder: knip en plak de onderstaande regel!! http://www.dermnetnz.org/acne/pseudofolliculitis-barbae.html suc6

label.Geplaatst op 2007-09-29 17:10:35


Bedankt voor de reactie! Alhoewel de dermatoloog zei dat het geen ingegroeide haren waren, lijken de bultjes wel een beetje op de linkerfoto van de geplakte link. Ze zijn bij mij alleen net wat kleiner, ik kan trouwens zelf ook moeilijk zien of de haartjes nou ingegroeid zijn of niet. Ik denk dat ik me dan inderdaad maar eens een maand niet ga scheren.

label.Geplaatst op 2007-09-29 22:13:31

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren