© 2024 solvo B.V.

Hardnekkige voetwrat

Ik heb sinds 5 jaar een voetwrat die alsmaar groter wordt. Sinds die tijd is alles aan de wrat gedaan wat maar mogelijk is. Maandenlange behandelingen met salicylzuur, wegsnijden, wegbranden, 10 keer met stikstof etc. Ik heb tevens diverse dermatalogen bezocht en ben nu in behandeling in het AMC en daar smeer ik ook al een half jaar met een zalf genaamd \\\'fluorouracil\\\' en deze wordt iedere 2 weken bijgesneden door een verpleegkundige, helaas zonder resultaat. Nu lees ik op deze website hetvolgende: *********************************************************** https://www.ziekenhuis.nl/ziektebeelden/283.html Lasertherapie De lasertherapie staat nog in de kinderschoenen, maar lijkt vooral succesvol te zijn bij voetwratten en bij wratten aan de geslachtsorganen. Alleen wratten, die niet op andere behandelingen reageren komen in aanmerking. Bij kinderen zal deze behandeling, als men er al toe besluit, onder narcose moeten plaatsvinden. Andere therapieën In uitzonderlijke gevallen, bij hardnekkige niet op andere behandeling reagerende wratten kan men een behandeling overwegen, waarbij men een celremmer zoals bleomycine in de wrat spuit. Nieuw en experimenteel zijn de behandelingen met interferon of diphencyprone; dit zijn stoffen die op de plaats van de wrat een verhoogde afweer opwekken. *********************************************************** Graag kom ik in aanmerking voor 1 van bovenstaande therapieen, maar zowel de dermatoloog en de Huidfederatie/Nationaal Huidfonds (via de huid-infolijn) kunnen mij niet mededelen waar deze behandelingen plaatsvinden. Is er iemand die mij dat wel kan vertellen, of misschien zijn/haar ervaringen met mij wil delen?


Eindelijk! Na vele jaren tobben is de wrat nu zo goed als weg. Bij het AMC te A'dam hebben ze de voet- en teenwrat 2 maal met Bleomycine behandeld en hij verdween als sneeuw voor de zon. In eerste instantie gaf de betreffende arts aan dat in het AMC geen behandelingen met Bleomycine plaatsvinden. Maar na uitdrukkelijk doorvragen om een ziekenhuis waar dat dan wel gebeurt werd ik teruggebelt met de mededeling dat het AMC het wel degelijk doet. Bleomycine is nog experimenteel, maar er zijn (ook in het AMC) goede resultaten mee geboekt. Bleomycine is een vloeistof die in de wrat wordt gespoten. Het is een poli behandeling van enkele minuten. Meestal is 1 behandeling voldoende om de hardnekkige wrat te doen verdwijnen.

label.Geplaatst op 2003-09-26 10:45:18

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren