© 2024 solvo B.V.

Heel veel puistjes op rug, schouders en borst

Hallo, Ik heb in het begin van de maand druk gewerkt op het dak om mijn dakkapel te schilderen. Na deze (warme) klus, kreeg ik wat rode bultjes die later puistjes werden. Afgelopen zaterdag heb ik heel hard in de zon gewerkt en veel gezweet. Het resultaat is, overal waar mijn t-shirt zat is mijn huid totaal bedekt met puistjes. Wat kan het zijn? Ik heb zelf het idee van Miliaria Pustulosa. Maar kan het ook te maken hebben met het polyester in mijn t-shirt? (65% polyester, 35% katoen). Aan de andere kant, met sporten draag ik kleding met 100% polyester en heb ik geen last. In mijn verf die ik heb gebruikt zit kobalt, nu heb ik gelezen dat je met een kobalt allergie ook puistjes krijg... Nog iets opvallends. Ik heb een paar keer met mijn t-shirt langs mijn voorhoofd gestreken om het zweet weg te vegen. Daar zijn ook allemaal kleine puistjes ontstaan. Ps: dit verschijnsel heb ik in 2004 ook al een keer gehad, ik heb diverse antibiotica\'s geslikt maar niks hielp, ze vonden zelfs geen bacterien op de kweek. Wie weet raad? Bedank!

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren