© 2024 solvo B.V.

Help ! alsjeblieft

hallo, ik zit voor stage tijdelijk in australie, ben hier nu al 2 maanden en kreeg een week geleden last van huiduitslag op mijn boven benen. in eerste instantie leek het een beetje op zonne allergie dus ik had er niet echt aandacht voor. maar na 2 dagen werden de vlekken steeds erger, en verplaatste van boven naar me onder benen. ik heb nu een soort rode bloeduitstortingen en bultjes over mijn benen (vooral erg rood op mijn onder benen) die ontzettend jeuken. het verplaatst zich steeds verder en zit nu ook op mijn voeten, armen borst en handen. al zijn het op mijn boven lichaam vooral kleine bultjes. het is niet besmettelijk want de gene waarmee ik woon heeft nergens last van. Ik ben zelf nergens allergisch voor (dat ik weet) ben meteen van waspoeder verandert en heb alles gewassen maar zie geen verbetering.. ik heb bij de apotheek een anti-allergie middel gekregen (phenergan)maar zag totaal geen verbetering na 3 dagen. Ben toen maar naar een dokter geweest die mij een week kuur prednisone heeft voorgeschreven. hij had verder geen idee wat het kon zijn (ik las op internet dat t erg agresseief middel is) het stopt de jeuk maar zie verder geen verbetering. ik maak me erge zorgen om de vlekken en bultjes.. herkent iemand dit misschien?


Hallo, mijn vrouw heeft een soort gelijke klacht gehad en daarvoor protopic 3% zalf gekregen, later hydrcortison 1% omdat het ook in haar gezicht voorkwam. Vooral de protopic zalf heeft na enige tijd geholpen maar wat de huid nu rustig houdt, of weer tot rust brengt als er plaatselijk weer jeuk etc. verschijnt, is deppen met pure smeerwortel. Dit mag alleen nooit inwendig ingenomen worden omdat het lever beschadiging kan geven. Ik hoop dat u hier wat aan heeft. vriendelijke groet, Harry

label.Geplaatst op 2009-03-13 11:24:53


ik had ook heel veel klachten na gebruik Simvastatin40.In overleg met de arts naar Crestor10. Minder maar nog steeds klachten. Na een paar weken stoppen waren alle klachten verdwenen. Nu gebruik ik Inegy, wel duur maar totaal geen klachten meer!

label.Geplaatst op 2009-03-14 00:20:40


Heb je ook last van zwellingen of gewrichtspijn? En heb je last van buikpijn? Wanneer dit zo is zou ik aan Henoch-Schonlein denken, een ontsteking aan de haarvaatjes (van de bloedvaten). Dit is een weinig voorkomende ziekte, maar niet ernstig.

label.Geplaatst op 2009-03-14 09:02:52

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren