© 2024 solvo B.V.

HELP! Weet er iemand wat dit kan zijn??

Hallo Allemaal! Ik heb nu ongeveer een week last van iets, ik ben al naar de huisarts geweest, maar die wist zelf ook niet wat het was. Dus er werd een tweede arts bij geroepen, maar ook die wist het niet. Ik heb toen een soort van antibiotica, en een zalfje mee gekregen, maar het is alleen verergerd. Misschien weet iemand wat het is: Ik heb op mijn rug een hele plek met grote rode vlekken. Het zit echt op de huid, en is gezwollen. Het zijn geen blaasjes, en het is ook niet met vocht gevult. Het is een hele grote plek en daarom ben ik naar de huisarts gegaan... maar nu krijg ik het ook op mijn armen, benen, en in de hals. Het begon op mijn rug dus ook met een klein bultje, maar het is uitgegroeit tot een hele plek. Nu heb ik dus ook die kleine bultjes op mijn armen e.d. en ben ik bang dat het ook zo uit de hand gaat lopen. De plek op de rug, en alle bultjes jeuken echt verschrikkelijk. Heeft iemand dit ooit gehad? Of weet iemand hoe ik hier aan kan kom? De huisarts heeft in ieder geval vastgesteld dat het geen gordelroos, netelroos (galbulten), schimmelinfectie of eczeem is. En ik ben ook niet in het buitenland geweest, en heb geen nieuwe cosmetica. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, en aankomende donderdag moet ik weer terug naar de huisarts, en als het dan nog niet veranderd is moet ik naar een dermatoloog. Maar ik zou graag al eerder wat advies willen. Dus misschien weet iemand het hier?


hoi hoi wat een vreemd verhaal zeg, toen ik het zo las dacht ik gelijk aan galbulten. als ik jou was zou ik dus stoppen met die antibiotica en die zalf. wat je kunt doen is een bloedtest laten doen. misschien komt hier iets uit. misschien ben je ergens allergie's voor. het nadeel van allergie is dat het wanneer dan ook de kop op kan steken. iets waarvoor je eerst niet allergie's was, daar kun je zo ineens allergie's voor worden. succes ermee en ik hoop dat je nog iets van je laat horen groetjes en veel sterkte en ps. zorg dat je niet teveel jeukt. ps. misschien helpt antihistammine creme tegen het jeuken want histamine veroorzaakt jeuk en de roodheid groetjes saskia

label.Geplaatst op 2004-04-24 17:55:23


Ook ik dacht tijdens het lezen van jou bericht direct aan Netelroos! Deze verschijnselen zijn nl. zo typerend voor deze aandoening. Ik vraag me dan ook af op welke basis jou huisarts de conclusie heeft kunnen trekken dat het geen netelroos is? Ik heb nl. precies hetzelfde als jij beschrijft en bij mij is het wél netelroos!

label.Geplaatst op 2004-06-25 14:33:17


Als ik jouw verhaal zo lees, moet ik ook denken aan een allergische reactie. De beschrijving komt overeen met die van een vriendin die allergisch is voor bepaalde voedingsmiddelen. Dit kan zeer plotseling opduiken, terwijl je al jaren een bepaald middel gebruikt. Ga inderdaad eens naar de dermatoloog en/ of allergoloog indien dit inhoudt. p.s. Is de plek (extreem) warmer dan de rest van je lichaamsdeel? Succes ermee! Gr.

label.Geplaatst op 2004-05-26 10:25:56

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren