© 2024 solvo B.V.

Help! wie kan mij helpen? bultjes op vingers pijnlijk

ik heb al 4 jaar last van dikke rode pijnlijke bultjes op mijn vingers.mijn arts /dermatoloog weten niet wat het is..dus nu wil ik een 2nd opinium laten doen in het amc in amsterdam.. zo zijn ze een tijd weg en zo komen ze heel heftig weer op... ik denk dat het mischien komt door zuivel..maar weet het niet zeker en ga nu dus ook zelf experimenteren....graag zou ik reacties willen hebben van descundigen die mischien weten wat het zou kunnen zijn.... helaas kan ik hier geen foto\'s erop zetten..lukt niet..maar via email lukt het wel... graag hoop ik dat iemand deze wilt zien zodat hij/zij weet waar ik over praat. ze zitten zelfs op mijn vingertoppen..heel heftig op mijn wijsvingers...middelvingers..duim..eigenlijk overal en rondom mijn vingers....alleen daar heb ik deze rare bultjes..en nergens anders??? Wie kan mij vertellen of helpen??na 4 jaar wordt ik er echt gek van!!


Beste Marissa. Ik heb sinds vorig jaar last van pijnlijke bultjes op mijn vingers, op het moment 7 (verdeeld over twee handen). Volgens mijn huisarts zijn het waterwratjes. Echter, als ik de gebruikelijke afbeelding hiervan vergelijk met mijn eigen klacht lijkt het er in de verste verte niet op... Heb jij al een nuttige tip of opmerking gekregen? Hoop gauw iets te horen, alvast bedankt! Vriendelijke groet, Miriam

label.Geplaatst op 2006-08-18 15:34:21


Hoi Marissa, Ik heb ook van die bultjes, alleen maar op 1 vinger. Ze komen en gaan en als ze er zijn zijn ze pijnlijk en jeuken. Je mag mij een foto mailen, dan kan ik eens zien of ik het herken. Ik behandel het als ware het eczeem met hormoonzalf en dat werkt voor mij goed. Groet, Puck

label.Geplaatst op 2006-09-21 12:38:52


Ikzelf heb dit soort bultjes, als ik van die gele afwashandschoenen gebruik. Ik draag ze in mijn werk wel eens, en gooi ze niet weg als ze niet stuk zijn. ik gebruik ze dus langdurig, waardoor je zweet in de handschoen. En dan verdwijnt de talcpoeder, en dan krijg ik het. Allergie? de huid eronder is oppervlakkig rood, jeukt, en er zit een bultje op, wat je MOET openkrabben(van de jeuk !!), waaruit vocht komt.ze verdwijnen na 1 dag.

label.Geplaatst op 2007-07-04 09:32:14

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren