© 2024 solvo B.V.

Huidschimmel

Hallo! Ik heb al een heeeeeeele lange tijd last van huidschimmel. Het vreemde (?) is, dat het alléén maar op m\'n polsen zit! En dan meestal rechts. Het komt opzetten als een kleine rode rond-achtige kring. Deze kring wordt steeds groter en groter en heeft op een gegeven moment soms wel een doorsnede van een aantal centimeters. De rand van de kring begint dan ook te schilferen en soms jeukt het. Zo\'n kring kan er soms letterlijk maanden zitten en trekt dan langzaam weer weg. Soms blijft het een aantal weken weg, maar dan komt er weer een nieuwe kring. Deze kringen heb ik ook weleens aan mijn linkerpols, maar toch echt bijna altijd rechts! Ik heb ongeveer een jaartje miconazol 20mg gesmeerd maar dit hielp niets. Ook heb ik op natuurlijke basis wel eens wat geprobeerd, echter ook zonder resultaat. Ik draag geen horloge en/of armbanden. Mijn vraag is, hoe kan het dat deze schimmel alléén op mijn polsen tevoorschijn komt? Is dat een zwakke plek ofzo? En hoe kom ik ooiiiit van die schimmel af?? Grts


Is het overigens wel een schimmel? Als daar twijfel over bestaat, kan je huidschilfers afnemen om te kijken of het echt om een schimmel gaat. Mogelijk is het gewoon (nummulair) eczeem of een andere huidaandoening. Dat behandel je met bijvoorbeeld hydrocortison-zalf (wat je uiteraard NIET moet gebruiken als het een schimmel is).

label.Geplaatst op 2006-05-06 00:22:04

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren