© 2024 solvo B.V.

IK GA KAPOT (letterlijk!)

Hallo, Ik ben een meisje van 21 jaar, en zit onder de jeukende uitslag. IK WORD HELEMAAL GESTOORD ERVAN WIE KAN MIJ HELPEN????? Vooral op mijn armen, rug, binnenkant benen, kuiten, schouders, nek heb ik last van rode bulten, bultjes die amper zichtbaar zijn, maar enorm jeuken, en ook af en toe pukkeltjes. heel fijn. Mijn bed zit ONDER DE BLOEDVLEKKEN, en mijn kleding PLAKT AAN MIJN HUID. Verder ben ik pas af van mijn ontstoken ogen met opgezet oogwit en loslatend slijmvlies. Ik moet ook om de klapscheet niezen. Ik ben allergisch getest op: bomen, gras, schimmel, huisstof, huissofmijt, drop, parfum, huisdieren, nikkel. Zelf heb ik het ide om allergisch te zijn voor lanette warm water paprikasoep, brood/eierkoeken, wol, teerbad, vaseline en zweet. hydrocortisoni helpt echt helemaal niet. Geen molkosan, max-gla, cetirizine, cutivate, cetomacrogol, calendula triamcinol/salicylz, parfenac, fenistil, thaise zalf uit limmen, visolie-pillen, NAET-behandeling.....die dit kan verhelpen..... En JA: ik stofzuig vaak, was mijn dekbed met Neutral, gebruik neutral-deo, gebruik parfumvrijeshampoo, draag geen nikkel of zilver of wat dan ook, en als ik een week wortels en rijst eet gaat het niet over. Pffffff. KAN IEMAND MIJ MISSCHIEN HELPEN aan een goede Allergoloog? Dokter? Ti-Ta-Tovenaar? Graag geen huisarts die zegt: \\\\\\\"oooh dat komt door de kou\\\\\\\" of:\\\\\\\"je moet wat kouder douchen\\\\\\\" of:\\\\\\\"tja, tis erfelijk he\\\\\\\" of:\\\\\\\"dat zijn opgedroogde tranen\\\\\\\" of:\\\\\\\"dat is een verstopt traanbuisje\\\\\\\" en die mij vervolgens vrolijk wegwuift met een tubetje hydrocortisoni, wat goed is voor 1x smeren! HELP HELP HELP! Groeten marjolein


Je schrijft in je bericht alleen over een huisarts,heeft er nog geen dermatoloog naar gekeken? Zo niet,laat je dan doorverwijzen,of probeer naar een academisch ziekenhuis te gaan.

label.Geplaatst op 2005-11-14 14:17:39


Marjolein, Jeuk is vreselijk om te hebben, zeker als je er niets aan kunt doen. Zelf heb ik daar ook erg veel last van gehad. Bij mij kwam het door medicijnen. Om de jeuk tegen te gaan kreeg ik van de arts Telfast 180mg (fexofenadine Hydrochloride) tabletten voorgeschreven. Deze hielpen erg goed. Geen jeuk en geen uitslag meer. Uiteindelijk is besloten de medicatie te veranderen en toen waren de jeuk problemen helemaal weg. Ik vraag me dus af of jij toevallig medicijnen gebruikt? Zo ja kijk dan eens naar de bijwerkingen. Gebruik je geen medicijnen maar wél de pil, ga dan eens na of daar de reden in schuilt. Of als je beide gebruikt, kan het dan niet de reactie van de ene tablet op de andere zijn. Ik hoop dat je snel van de ellende af bent. Succes

label.Geplaatst op 2005-11-14 14:53:01


Hoi, Ga eens een bezoekje brengen aan een bioresonantie arts, die blijkt de klachten nog wel eens te kunnen helpen verminderen. Sterkte!

label.Geplaatst op 2005-11-25 22:41:21


Hallo Marjolein, Ik heb zelf ook een soort allergie, of exceem, maar het wordt in de winter erger met de centrale verwarming, mijn huid droogt vreselijk uit en rond mijn oogleden, mond, armen en op mijn been komen grote rode jeukende plekken, ik heb zalfjes van de huisarts gekregen die tijdelijk, drie dagen helpen en dan komt het weer erger terug, ik werd er echt helemaal gek van, de vorige reacties om een goede dermatoloog te zoeken, daar ben ik het mee eens, maar ondertussen kan je misschien doen wat ik heb ontdekt sinds verleden week, ik heb een stuk dode zee zeep gekocht en daar was ik mij helemaal mee, voor shampoo gebruik ik al een tijd je Dermolin, en dat ging ook goed, maar de dode zee zeep helpt mij goed, daarnaast heb ik op advies van de natuurwinkel een pot Skinwonder van Frenchtop Natural Care Products B.V. waar Q10 in zit, deze zalf smeer ik na mij gereinigt te hebben met de zeep twee keer per dag mee in, na een week was mijn huid niet rood meer, door de zalf ( en ik heb al heel wat zalfjes geprobeerd, en hele dure ook) is mijn huid nu weer helemaal gaaf, ik moet het wel blijven smeren, want ik denk dat als ik het een dag zou overslaan dat het dan weer terug komt door de droogte in huis, ik heb ook een soort waterdamper, die sproeit heel fijne nevel in het huis, maar die zalf en zeep is voor mij heel erg goed, misschien zou het bij jou ook kunnen helpen. Ik wil nog wel even zeggen dat de zalf die de huisarts mij gaf vreselijke plekken veroorzaakten, vooral rond mijn oogleden, het leek wel perkamentpapier zo dun werd mijn huid, het is meestal een hormoonzalf, en waar hormonen in zit ben ik niet erg blij mee, het is alleen een tijdelijke oplossing waarna het probleem veel erger terug kan komen. Groetjes, Marja

label.Geplaatst op 2005-12-27 21:50:38


misschien een consult bij Dr. Fong (kruidenarts) van Swietenlaan 33 Rotterdam Hij boekt goede resultaten, met vaak zgn uitbehandelden. groet chris

label.Geplaatst op 2006-10-09 22:39:22


Het is een misschien wat late reactie op dit bericht, maar ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met Mayo(?), dus als je dit leest. Ik herken je verhaal op dit moment. Ik breng uren achter de pc door om uit te vinden of er een oplossing is voor mijn exceem. Iedere arts die jij hebt bezocht ken ik ook zo ongeveer en heb zelf hypnotherapie, acunpunctuur geprobeerd en een magnetiseur bezocht. Nei- therapie mocht ook niet baten... Ik drink veel water, ik eet niets wat ik niet mag en het lijkt alleen maar erger te worden. Dermatologen??? ik begin er niet eens meer aan, al die troep slaat niet meer aan en zelfs prednison heeft een verminderd effect. Vraag me af of je een oplossing hebt gevonden en misschien die kruidenarts in R'dam hebt bezocht? Mvg Sarah

label.Geplaatst op 2007-11-28 23:41:51

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren