© 2024 solvo B.V.

JEUK JEUK JEUK

(Peter, man 45 jaar) Elk jaar in het midden van de zomer krijg ik weer opnieuw last van jeuk over mijn hele lichaam. Er is geen sprake van huiduitslag of iets dergelijks. Alleen maar jeuk!! Ondraaglijk. Na het douchen is dit het ergst. Een tintelende jeuk over mijn hele lichaam. Ik gebruik het hele jaar NIVEA douchecrème en heb al heel wat verzorgende crèmes gebruikt om er wat aan te doen. Niets helpt. Hoe ontstaat dit en waarom alleen in de zomer? Mijn huisarts heeft er geen antwoord op. In het najaar gaat de jeuk overigens vanzelf weer weg. Wie herkent dit probleem? Co, ik hoop van jou een antwoord te mogen krijgen.


ken zelf iemand die overgevoelig is voor water. heeft ook veel jeuk na het douchen (het hele jaar door). misschien heb jij hier ook last van.ga je vaker onder de douche in de zomer, of misschien door meer transpireren. ik weet niet of de dermatoloog hier iets voor heeft, maar ik zou in ieder geval een verwijzing vragen. succes

label.Geplaatst op 2005-08-29 21:14:52


Is de huisarts de enige medicus geweest die je geraadpleegd hebt? Zo nee, heb je dan al eens een allergie test laten doen. Mogelijk dat het verband houdt met stoffen die alleen in de zomermaanden in de lucht zitten. Succes

label.Geplaatst op 2005-09-30 18:40:26


hey zomers last van jeuk heb ik ook. dit komt waarschijnlijk door de warmte (en misschien wel een zonne-allergie). gebruik geen nivea maar vraag bij de huisarts om vaselinecreme, dit is helemaal vrij van geur en kleurstoffen. nivea is geparfumeerd. probeer maar 1 keer in de week te douchen en gebruik geen douchegel, dit irriteerd de huid heel erg. ik hoop dat je er wat aan hebt. groetjes

label.Geplaatst op 2007-01-30 13:21:20


Ik heb eigenlijk niet een antwoord klaar. Het komt ergens door, maar door wat? Er is al een goede suggestie gegeven van meer zweten. Ook een aan de zomer gerelateerde allergie zou kunnen, alhoewel ik ook niet zou weten wat. Ik zou overigens voor het douchen wel proberen douche-olie te gebruiken. Dit is veel beter voor de huid dan allerlei zepen. Misschien dat dat de klachten reeds wat verbetert.

label.Geplaatst op 2005-08-30 22:40:24


Deze jeuk kan wel eens een gevolg zijn van een droge huid. Gebruik na het douchen eens een bodymilk zonder geur. Heb wel eens gehoord dat Eucerin goede douche olie en bodymilk heeft. Sterkte hoor!

label.Geplaatst op 2005-11-11 23:21:09


Deze jeuk kan wel eens een gevolg zijn van een droge huid. Gebruik na het douchen eens een bodymilk zonder geur. Heb wel eens gehoord dat Eucerin goede douche olie en bodymilk heeft. Sterkte hoor!

label.Geplaatst op 2005-11-11 23:21:27


Deze jeuk kan wel eens een gevolg zijn van een droge huid. Gebruik na het douchen eens een bodymilk zonder geur. Heb wel eens gehoord dat Eucerin goede douche olie en bodymilk heeft. Sterkte hoor!

label.Geplaatst op 2005-11-11 23:21:51


Deze jeuk kan wel eens een gevolg zijn van een droge huid. Gebruik na het douchen eens een bodymilk zonder geur. Heb wel eens gehoord dat Eucerin goede douche olie en bodymilk heeft. Sterkte hoor!

label.Geplaatst op 2005-11-11 23:23:03

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren