© 2024 solvo B.V.

Jeuk

al lange tijd heb ik veel last van jeuk op mijn rug. Diverse middelen gekregen om te \"smeren\"maar nu moet ik een afspraak maken bij een dermatoloog. Ik heb wel veel last van puistjes (uitslag) maar volgens de huisarts heeft dat er niets mee-te maken. Wie heeft een dergelijke ervaring. Ik heb al van alles geprobeerd. Hoofdzaklijk begint het \'s avonds. m.vr.gr maarten


Al eens gedacht aan een allergie??

label.Geplaatst op 2007-05-06 21:53:25


Die richting denkt de huisarts ook ik ga nu 10 mei naar de dermatoloog. Het is alleen zo vreemd dat ik-het mest last van jeuk 's avonds krijg en als ik stil zit. Toch bedankt M.vr.gr

label.Geplaatst op 2007-05-07 07:11:33


Douche jij je 's avonds? Zo ja, gebruik dan geen zeep. Had ik namelijk ook last van en bleek te komen van een te droge huid als gevolg van zeepgebruik. Ben daarom sinds 1980 gestopt met zeep en douchegels en dat soort dingen en nooit meer last gehad. Hoe effektief die zgn hydraterende douchecremes zijn weet ik niet en ik ga ze ook niet uitproberen. Zoals ik me nu (al jaren) douche bevalt uitstekend. Dan nog wat, ook mijn gezicht was ik uitsluitend met water en niets anders. Zonder overdrijven: iedereen, letterlijk i e d e r e e n die mij niet kent, schat mij minstens 12 jaar jonger dan ik werkelijk ben. Ik denk dat dit ook komt doordat ik alleen maar water gebruik om me te wassen, want als roken de huid veroudert, dan heeft het mij overgeslagen, want ik ben een (matige) roker. Al 47 jaar lang.

label.Geplaatst op 2007-05-12 10:57:55

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren