© 2024 solvo B.V.

Kleine zwartgrijze stippen/vlekken op de voorhuid

Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat ik zwarte/grijze vlekjes/stippen op mijn voorhuid heb. Ze lijken niet op moedervlekken, want als ik de voorhuid naar een bepaalde richting rek, rekken de vlekken moeiteloos mee. Het lijken op interne bloedingen of dat je bijvoorbeeld met inkt stipjes op je huid hebt gedaan. Ze zijn ongeveer 2 mm in omtrek. Sommigen zijn ovaal-achtig, anderen zijn rond. Ze zijn niet hard en hebben geen dikte of diepte. Het zijn echt kleurtjes op de huid om het zo maar eens te zeggen. Ik heb daar een stuk of vijf van. Ik ben al naar de huisarts geweest. Hij heeft me verwezen naar de dermatoloog omdat de huisarts niet wist wat ze zijn. Hij vermoedt dat het niet ersntig is, maar kan dat niet met zekerheid zeggen. De afspraak met de dermatoloog is er over 2 maanden omdat het tot die tijd vol is met de wachtlijst. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb nog geen geslachtsgemeenschap gehad, dus een SOA lijkt me niet waarschijnlijk. In ieder geval niet door seksueel contact. Ik heb dit onderwerp een paar weken geleden al op het urologieforum gepost, maar nog geen reacties ontvangen tot dusver. Ik denk dat het meer een onderwerp is voor dermatologie. Alvast bedankt voor de info.


Hoi Hzonnebloem, Klinkt zeker als iets onschuldigs: Aantal vragen, Hoe oud ben je. Ben je verder gezond? Geeft het klachten? jeuk? pijn? ooit gebloed? Zoals je het beschrijft doet het me het meest denken aan angiokeratoma van Fordyce (zie onderstaande link voor foto) http://dermnetnz.org/vascular/angiokeratoma.html Dit zijn enkele oppervlakkig verwijde bloedvaatjes. Ze kunnen voorkomen op de penisschacht al worden ze vaker gezien op de balzak. Deze plekjes zijn (hoewel zelden) ook beschreven bij kinderen/pubers. Alternatieven lijken me toch moedervlek achtige plekken. Groet

label.Geplaatst op 2006-12-27 20:38:26


Die van mij hebben alleen kleur, maar geen enkele massa. Het is dus geen bobbel of deuk, slechts de kleur is als vlek/stip aanwezig. Qua afmeting zijn ze ietsje kleiner dan die stippen op de plaatjes waar je naar verwees. Het is net als dat je met een penceel een inktvlekje op je huid tekent. Dan krijg je alleen een kleurtje op je huid, maar er zit verder geen massa in. Ze doen geen pijn, bloeden niet en ik merk er verder niets van. Maar de aanwezigheid alleen al is voor mij genoeg reden om te laten onderzoeken of het iets onschuldigs is. Ik ben 29 jaar en gezond.

label.Geplaatst op 2006-12-27 23:12:02


wat bedoel je met géén sex gehad?, heb je toevallig een meisje gebeft of iemand gepijpt of je laten pijpen?, via slijmvliescontact kun je oa. Lues opgelopen hebben hetgeen kan leiden tot bovengenoemde klachten, komt niet vaak voor en is goed te behandelen, gewoon een uitgebreide SOA test laten doen, kan (ook annoniem kosteloos) bij de GGD

label.Geplaatst op 2007-04-14 08:01:24

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren