© 2024 solvo B.V.

Kleine zwartgrijze stippen/vlekken op de voorhuid

Ik heb een paar weken geleden ontdekt dat ik zwarte/grijze vlekjes/stippen op mijn voorhuid heb. Ze lijken niet op moedervlekken, want als ik de voorhuid naar een bepaalde richting rek, rekken de vlekken moeiteloos mee. Het lijken op interne bloedingen of dat je bijvoorbeeld met inkt stipjes op je huid hebt gedaan. Ze zijn ongeveer 2 mm in omtrek. Sommigen zijn ovaal-achtig, anderen zijn rond. Ze zijn niet hard en hebben geen dikte of diepte. Het zijn echt kleurtjes op de huid om het zo maar eens te zeggen. Ik heb daar een stuk of vijf van. Ik ben al naar de huisarts geweest. Hij heeft me verwezen naar de dermatoloog omdat de huisarts niet wist wat ze zijn. Hij vermoedt dat het niet ersntig is, maar kan dat niet met zekerheid zeggen. De afspraak met de dermatoloog is er over 2 maanden omdat het tot die tijd vol is met de wachtlijst. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb nog geen geslachtsgemeenschap gehad, dus een SOA lijkt me niet waarschijnlijk. In ieder geval niet door seksueel contact. Ik heb dit onderwerp een paar weken geleden al op het urologieforum gepost, maar nog geen reacties ontvangen tot dusver. Ik denk dat het meer een onderwerp is voor dermatologie. Alvast bedankt voor de info.


Hoi Hzonnebloem, Klinkt zeker als iets onschuldigs: Aantal vragen, Hoe oud ben je. Ben je verder gezond? Geeft het klachten? jeuk? pijn? ooit gebloed? Zoals je het beschrijft doet het me het meest denken aan angiokeratoma van Fordyce (zie onderstaande link voor foto) http://dermnetnz.org/vascular/angiokeratoma.html Dit zijn enkele oppervlakkig verwijde bloedvaatjes. Ze kunnen voorkomen op de penisschacht al worden ze vaker gezien op de balzak. Deze plekjes zijn (hoewel zelden) ook beschreven bij kinderen/pubers. Alternatieven lijken me toch moedervlek achtige plekken. Groet

label.Geplaatst op 2006-12-27 20:38:26