© 2024 solvo B.V.

Krentenbaard /co?

Krentenbaard doet weer zijn nieuwe ronde. opvallend is dat deze verschijning niet zo zeer meer rond de mond te vinden is maar overal op het lichaam. Handen, billen, oksels en buik. Is dat bij jullie in de omgeving ook zo? Vaak wordt er niet gereageerd op de eerste antibiotica. RWT


Krentenbaard is niets anders dan een ontsteking van de haarzakjes. Dat kan dus overal voorkomen waar haarzakjes zitten. Aangezien scheren een oorzaak kan zijn van het ontstaan van de folliculitis (door kleine wondjes) is het erg logisch dat deze aandoening ook op andere behaarde plaatsen te vinden is. Reageert overigens nog altijd wel op antibiotica (waarom ook niet, het is immers een bacterie!!), mogelijk wordt de cirkel in stand gehouden door herhaardelijk scheren.

label.Geplaatst op 2004-09-23 22:59:43


Dank je wel voor je antwoord Co, maar ik heb het over kinderen vanaf de kleuterschool, waarbij het toch het meeste voorkomt. Volwassenen hoor ik niet zoveel. Het meest rare van de krentenbaard in deze tijd is, dat het soms met vocht gevulde dikke, bolle blaasjes zijn, met een doorsnee van een millimeter of 7. Ze staan niet eens in groepjes bij elkaar maar bijvoorbeeld 1 op de arm en 1 op de knie en drie in de oksel.

label.Geplaatst op 2004-09-24 11:59:56


Hoi, bij ons op school heerst ook krentenbaard. En niet zoals gewoonlijk op de kin maar op de billen en benen. Heel erg vervelend omdat de meeste ouders dit niet herkennen als krentenbaard. Ze denken dat het een soort van puistje of huid uitslag is. Mijn dochter is inmiddels al voor de vijfde keer besmet op dit moment. Ik er weer de zalf van de dokter op gedaan en afgeplakt omdat het verschikkelijk besmettelijk is. Want ga je ermee op de wc bril zitten en er gaat daarna een andere kind op zitten en die is vatbaar hiervoor dan krijgt die het dus ook. Bij mijn dochter op school zit er waarschijnlijk één waar van de ouder niet weet dat het krentenbaard is . Want er is telkens op nieuw besmetting. Inmiddels heb ik op school gevraagd of er een brief met uitleg hierover mee kan worden gegeven aan de leerlingen om de ouders te wijzen op de krentenbaard. Ook word verteld hoe je dit kunt herkennen ,omdat de meeste mensen nog steeds van mening zijn dat dit dus alleen op de kin voorkomt. Heel vervelend net zo iets als een luizen plaag op school

label.Geplaatst op 2004-11-15 22:32:16

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren