© 2024 solvo B.V.

Lamisil tabletten 250g

Ik gebruik reeds 2 maand tabletten lamisil en moet nog verder 2 maand tabletten bijnemen. Na een warme maaltijd heb ik steeds last van mijn maag. Ik heb zo\'n opgezette buik en moet dan naar de grote wc. Daarna is het terug goed met mijn maag. Ik vraag me af of deze tabletten lamisil niet te veel kwaad kunnen? Gaat mijn maag daar niet aan kapot?


Hoi Eefke, Wat je beschrijft is een vaak voorkomende bijwerking van dit middel (=antimycotica = antischimmelmiddel). Zie onderstaande (=bijsluiter): Bijwerkingen Vaak: maag-darmstoornissen (opgeblazen gevoel, dyspepsie, misselijkheid, lichte buikpijn, verminderde eetlust, diarree), artralgie, myalgie en huidreacties zoals erytheem en urticaria. Soms: smaakveranderingen, waaronder smaakverlies. Kortom dit is zien we heel veel. 4 maanden behandelen is lang en wordt alleen gegeven bij hardnekkige nagelinfecties. Indien de bijwerkingen te hevig worden, kun je stoppen met het medicijn en vragen om een ander antimycoticum met wellicht mildere bijwerkingen. 2 maanden met deze klachten doorgaan lijkt me vervelend. p.s. je maag zal er niet van kapot gaan!! Groet B

label.Geplaatst op 2006-10-27 16:19:32

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren