© 2024 solvo B.V.

Last van schilfers op behaarde hoofdhuid

Hallo, Al lange tijd heb ik last van schilfers op de behaarde hoofdhuid. Vooral op mijn inhammen en bij mij oren. Mijn inhammen lijken ook wat terug te trekken. Ik ben ermee naar de dokter geweest en heb vanalles gepobeerd (rooscure, anti roosshampoo\'s, ketoconazol gel 20MG) maar niets helpt. Is dit een proces van kaal worden of een infectie? Wat kan ik nu het beste doen?


Ik heb ook korstjes. Ik gebruik echter Elocon lotion. Mijn huisarts heeft dit voorgeschreven. Die korstjes zijn lastig maar mijn haar valt er niet door uit of ik zou moeten gaan krabben. Mijn huisarts zei mij dat ik deze lotion waarschijnlijk gewoon moet blijven gebruiken. Zodra ik stop komen de korstjes en heftigheid weer terug. Dus ik gebruik dit medicijn op recept en het houdt de korstjes tegen. Ik merk verschil al ik zeg maar gewoon dagelijk een beetje lotion na het douchen(ik laat het eerst drogen) en daarna de lotion erin druppelen en uitwrijven. Het is lastig maar bij mij is het dus ook niet van tijdelijke aard.

label.Geplaatst op 2009-11-27 11:03:56


Er zijn meerdere huidziekten die rode schilferende huidafwijkingen op de hoofdhuid kunnen geven. De voornaamste zijn psoriasis en seborrhoisch eczeem. Beide zijn chronische huidziekten. Een hormonale emulsie/lotion (zoals elocon) zal beide huidaandoeningen verbeteren. Dikwijls is het gebruik niet dagelijks maar enkele dagen per week.(folders evt op www.huidarts.com)

label.Geplaatst op 2010-01-06 23:07:35

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren