© 2024 solvo B.V.

Lidocainezalf

mijn vraag is kan lidocainezalf eventueel gebruikt worden om de ergste jeukaanvallen te bestrijden.. na stoppen prednisonkuur zijn de aanvallen weer teruggekomen. Daar ik goede ervaringen heb met deze zalf bij pijnbestrijding wil ik eigenlijk weten of dit ook bij jeuk adequaat kan zijn. ik wacht met spanning op een reactie kynon.


Lidocainezalf wordt ook tegen aambeien die steken en jeuken gebruikt. Weet niet waar jij het op wil smeren. Zelf gebruik ik Ibaril tegen de jeuk op mijn armen-borst en nek, het wordt steeds erger, ook heb ik via de huisarts Cremor Cetomacrogol met 20% Vaseline, voelt koud aan, dat verlicht een beetje. Van de Ibaril krijg je een dunne huid en pigmentvlekken na langdurig gebruik, al 2 jaar ben ik er mee bezig. Voor mij is er nogsteeds geen oplossing gevonden. Heb enig idee wat je doormaakt, Ze zeggen niet voor niets, jeuk is erger dan pijn.....het is om gek van te worden. Je kan ook een koude natte doek, ijszak/ijsklontjes en dan over je jeukplekken wrijven, dat helpt ook een beetje. sterkte

label.Geplaatst op 2004-11-01 18:25:16


Cremor Ceto met Vaseline is alleen vettig en doet zelf niets tegen de jeuk. De lidocaine stilt pijn en verminderd jeuk. De lidocainementholgel wordt niet meer vergoed, lidocainecreme met nog een toevoeging wel..ik gebruik het in de zomer voor een muggenallergie..

label.Geplaatst op 2004-12-02 21:03:34

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren