© 2024 solvo B.V.

Litteken(snee) in mijn gezicht wat te doen?

Hallo, Een half jaar terug ben ik ontzettend hard gevallen met mijn fiets. Gevolg is een snee van 3 cm aan mijn rechterkant van het gezicht. Mijn dokter vind het er \'mooi\' uitzien en vindt het dus totaal niet erg. Ik eigenlijk wel en ik wou eigenlijk wat info hierover krijgen. -Ik moet minimaal een jaar wachten voordat ik met een laserbehandeling ofzo kan beginnen? -Is laserbehandeling DE oplossing? En hoe duur is dat dan? -In het komende half jaar, wat kan ik doen om het litteken te verzorgen? Ik hoop echt dat iemand mij hier een goed advies over kan geven, want ik zit er heel erg mee. Bedankt, Wilco


Ik zou als het goed genezen is vragen aan je HA of er een goede cosmetische chirurg in de buurt is waar je naartoe kunt gaan om de situatie te overleggen.

label.Geplaatst op 2006-08-24 14:33:01


dag wilco. in afwachting van een evt cosmetisch herstel, kan je het litteken 2 x dgs inmasseren met calendula-zalf. op den duur wordt het dan minder rood.(wel en aantal maanden mee doorgaan)is hardstikke goede zalf voor gesloten wonden en littekens-striae. succes ermee. chrish

label.Geplaatst op 2006-10-09 22:34:08


Je zal inderdaad minimaal een jaar moeten wachten, want dan is het litteken pas "af". Ik zou je PCLE-creme willen aanbevelen. Helpt erg goed... succes

label.Geplaatst op 2007-05-08 15:55:21

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren