© 2024 solvo B.V.

Minocin en reuma

Hallo, Ik zit al jaren met een vraag in mijn maag. Ik heb jarenlang acne gehad en ook een jaar of drie hier dagelijks minocin en minocyclette voor geslikt. Dit was in de periode van 13-16 jaar. Op mijn 18e ben ik abrupt in het ziekenhuis opgenomen en is na 2 maanden de ziekte van Still geconstateerd; een vrij onbekende vorm van reuma die bijna nooit voorkomt. Bij mij op zaal lag een meisje met ook de ziekte van Still, een meisje die net als ik jarenlang Minocin heeft geslikt. Aangezien de ziekte bijna nooit voorkomt bij jonge mensen, zette mij dit aan het denken.. Ik hoor steeds vaker van mensen om mij heen die kennissen hebben die ook voor langere tijd Mincon geslikt hebben en in meer of mindere mate last hebben van gewrichtklachten. Ook op het internet kom ik op fora mensen tegen die hier last van schijnen te hebben. Ik heb het internet afgezocht en kom op sommige site\'s nieuwe informatie over bijwerkingen van Minocin tegen, bijwerkingen die Minocin niet zelf op de bijsluiter zet, maar die schijnbaar wel in het buitenland op de bijsluiters vermeld staat: informatie over bijwerkingen omtrent gewrichtsklachten en auto-immuunziektes. Ik vraag mij af of Minocin nog wel voor zo\'n lange tijd voorgeschreven mag worden aan jonge mensen. Drie jaar lang, dag in dag uit antibiotica slikken, dat is een behoorlijke opdonder door het immuunsyssteem.. En daar komt bij dat Minocin niet eens heel erg goed werkt: elke keer als ik wilde stoppen kwam de acne drie keer zo erg terug. Ik hoop dat dermatologen wat voorzichtiger gaan omspringen met het voor langere tijd voorschrijven van medicijnen voor ziektes als acne. Misschien heb ik hierdoor mijn reumatische aandoening gekregen en heb nu mijn leven lang last van reumatische klachten: ik heb dag in dag uit pijn. Als ik dat van tevoren had geweten, had ik nooit zo\'n minocin aangeraakt. Wie van jullie herkent dit verhaal bij zichzelf of kenissen? Groeten, Kimberley


Hoi Kimberley Er zijn meerdere case-reports beschreven dat minocin in zeer zeldzame gevallen kan leiden tot Still disease. Still disease is zeer zeldzaam. De moeite is dat elk medicijn dat je slikt bijna wel je immuunsysteem kan doen veranderen! Het Lareb: instelling (nederlands bijwerkingen centrum) houdt alle bijwerkingen van medicijnen bij. Daar staan meer dan 100 bijwerkingen van minocin genoemd, ook gewrichtsklachten!!!

label.Geplaatst op 2007-08-26 11:56:24


Het is zowiezo nooit goed om lang antibiotica te gebruiken, vooral met acne kun je beter een GOEDE homeopatisch arts raadplegen, die kijken verder dan alleen maar de acné.

label.Geplaatst op 2007-09-28 11:05:06

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren