© 2024 solvo B.V.

Moedervlek...

Hallo, Ik heb sinds een week of twee een rood plekje op me been ongeveer 1 cm groot maar nu is dat een bruin plekje geworden, lijkt op een moedervlek. dit is al de tweede keer dat ik eerst een rood plekje heb en later gaat het op een moedervlek lijken... Is het normaal dat een moedervlek eerst rood word en dan bruin? Hoop dat iemand me info kan geven, Groetjes, Daantjuh


Het is mogelijk ja, het is niet zo dat als je geboren word dat alles al op je lichaam zit wat er moet zijn. Moedervlekken zijn daar 1 van en die kunnen rusting later nog tevoorschijn komen. Maar zolang je er geen last van krijgt (jeuk, irritatie, zwelling of iets dergelijks) zijn er geen redenen om je zorgen te maken. MAAR! Je bent je eigen scheidsrechter, dus als je het niet vertrouwt dan gewoon even langs je huisarts.

label.Geplaatst op 2005-12-21 08:11:18


Ik heb ook last van een soort gelijk iets. Ik krijg de laatste tijd spontaan moedervlekjes. Toen ik zelf op zoek ging naar meer informatie hierover las ik dat je ook op latere leeftijd moedervlekjes kunt krijgen. Zolang ze niet jeuken, groter worden, asymetrisch van vorm zijn is het niet schadelijk (dit is echt wat ik gelezen heb, weet niet in hoeverre het ook waar is). maar ik heb nu ook last van kleine rode plekjes, het lijkt wel een bloedplaatje. Ze zijn ook niet groter dan een penpunt en als ik erover heen druk, verdwijnt het en vult het zich daarna weer rood op. Ik weet niet wat het is en ik begin mij wel een beetje zorgen te maken, omdat ik toch vaak zonnebanken heb gehad ivm mijn psoriasis. Ik krijg de laatste tijd ook veel talgbultjes op mijn lichaam Weet iemand of dit normaal is en/ of dit zomaar kan voorkomen?

label.Geplaatst op 2006-02-28 19:30:01


Ik heb ook een rode bolle vlek. Doet pijn als je er op drukt. Het is een klein vlekje, tot voor kort was er geen vlekje aanwezig. Wat kan dat zijn?

label.Geplaatst op 2006-04-19 00:25:01

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren