© 2024 solvo B.V.

Moedervlekken

Hoi, mijn vriendin heeft ontzettend veel moedervlekken op haar gehele lichaam... we hebben ze van de week geteld... ongeveer 10 van 1cmx1cm, ongeveer 40 van 5mmx5mm, zo\'n 100 van 3mmx3mm en zo\'n 300 hele kleintjes... met de ervaring dat ze allemaal groter worden en er per week een aantal bijkomen (met name \'s zomers). Vorig jaar is ze bij de dermatoloog geweest en heeft drie moedervlekken weg laten snijden. Deze zijn onderzocht en er bleek geen sprake van kanker. Gisteren bij een laserkliniek langsgeweest voor een consult over het weg laten laseren van de moedervlekken. Daar kreeg mijn vriendin te horen dat de moedervlekken onmogelijk weg te laseren waren, omdat ze te diep in de huid lagen en \'wortels\' hadden. De kleintjes konden ze we wegkrijgen, maar die zouden naar 2 maanden weer net zo hard terugkomen, omdat ze waarschijnlijk een of andere pigmentafwijking heeft (dachten ze in dat lasercentrum). Mijn vriendin heeft vele lichamelijke en geestelijke problemen. Dit probleem zorgt er nog eens voor dat een van de weinige leuke dingen die ze heeft in haar leven, ook niet meer kan doen. Zij is wanhopig, en weet het allemaal niet meer. Jankt de hele dag over al haar problemen (niet alleen over de moedervlekken, maar op dit moment even wel). Ik ben ook wanhopig. Probeer haar zoveel mogelijk te helpen en te steunen, maar ik weet het ook niet meer. Heeft iemand misschien nog een idee? Desnoods ergens een of andere (laser)therapie van 10.000 euro in Amerika die zeker werkt?


Ik zag overigens ook op internet een product... "derma tend"... http://www.skintagremover.com/ .... ik geloof hier niet echt in... en ik wil mijn vriendin geen valse hoop geven... heeft iemand hier ervaring mee? of een verklaring waarom dit wel / niet werkt?

label.Geplaatst op 2006-10-17 09:40:06


zouden haar problemen opgelost zijn met het verdwijnen van de moedervlekken? heeft ze al wel hulp op psychisch vlak? Ik denk dat daar eerst aan gewerkt moet worden en als ze al hulp heeft ,misschien kunnen zij dan nog verder helpen / adviseren? sterkte, moeilijk om toe te moeten als het niet goed gaat met iemand die je lief hebt.. M.

label.Geplaatst op 2006-10-25 21:49:32


Hoi, bedankt voor je reactie... Nee, haar problemen zijn zeker niet opgelost met het verdwijnen van de moedervlekken. Ze heeft wel al hulp op het psychische vlak. De moedervlekken zijn een probleem dat er ineens weer BIJ is gekomen. Dat is gewoon heel frustrerend, hoe je het ook wendt of keert. En als je al zoveel dingen hebt, dan leidt dat tot wanhoop... (zo van: houdt het nou nooit op, nou dit weer, etc)...

label.Geplaatst op 2006-10-26 09:15:30


Geachte EV, Het is pech hebben dat je vriendin zoveel moedervlekken heeft. Tot ongeveer je 50ste kunnen dit er meer worden. Ook kunnen de plekken dikker worden. Je kunt moedervlekker wel weglaseren maar dit wordt ten sterkste ontraden omdat je de plekken in de toekomst nooit meer juist kan interpreteren. Dat wil zeggen indien een gelaserde moeder vlek terugkomt: dan is die niet meer mooi rond, maar zal deze bv stervormig zijn en dikwijls anders van kleur. Zodoende is het zeer moeilijk/onmogelijk om in de toekomst het karakter (=goed of kwaadaardig) van de plekken goed in te schatten. Daarom advies: Laat Geen moedervlekken weglaseren (in de USA gebeurd dit trouwens wel op grote schaal!) Groet B

label.Geplaatst op 2006-10-27 15:58:27

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren