© 2024 solvo B.V.

Oog ontstoken door gebruik xyzal

Hallo, Ik heb een allergie test laten doen bij de huisarts ivm een chronische neusverstopping. Ik heb van hem op recept xyzal tabletten ontvangen ivm mijn allergie voor huisstofmijt(56.50)- katte-epitheel((31.80) en honderoos(3.02) De max. waardes voor genoemde allegien zij 0.35. Na 3 dagen de xyzal pillen te hebben ingenomen is mijn rechter oog zo dik op gezwollen, dat ik het niet meer kan openen. Volgens de huisarts heeft dit niets te maken met de gebruikte pillen. Ik ben echter erme gestopt omdat ik nog nooit een dik oog gehad heb en de xyzal dus niet vertrouw.Is er iemand die hier mee de zelfde ervaring heeft? Ook volgens de apotheker is hierover niets bekend. Met vriendelijke gr. Thei


Hoi, ik gebruik ook al jaren Xyzal, voornamelijk voor huisstof, katten en pollenallergie, echter mijn neusslijmvlies blijft geïrriteerd en heb meer dan voorheen tranende jeukende ogen, ik weet niet of dit te herleiden is aan het gebruik van Xyzal. Voorheen gebruikte ik Aerius, Zyrtec en zwaardere middelen (Poleramine)waar ik suf van werd. Heb 3 keer een neusslijmafschraping gehad wat kortdurend hielp, heb regelmatig neusspray nodig omdat het zaakje echt kompleet dicht zit terwijl ik weet dat dit slechts één week gebruikt mag worden, evenals corticosteroïde (Rhinocort) maar ja, je moet wát he. Kortom vooralsnog pappen en nathouden maar een echte oplossing heb ik ook niet. Wim

label.Geplaatst op 2007-04-14 07:52:55


Ja, ik gebruik nu ook sinds twee maanden xyzal tegen urtartica (galbulten) en ook ik heb ontstoken ogen. Nou ik weet genoeg dus, bedankt ik stop ermee!

label.Geplaatst op 2007-11-28 23:48:06

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren